آیا دکمه های فیزیکی در حال حذف شدن تدریجی در گوشی هاست؟

0
436
آیا دکمه های فیزیکی در حال حذف شدن تدریجی در گوشی هاست؟

زمستان سال گذشته بود که شرکت Meizu گوشی ای به نام Zero معرفی است که هیچ دکمه و پورت فیزیکی نداشت. اما این قبیل گوشی ها آنچنان دور از دسترس نیستند و ممکن است در آینده این نزدیک دکمه های فیزیکی نیز جای خود را به حسگرهای لمسی دهند.

نمونه های مشابه که دکمه های فیزیکی در آن حذف شده اند

آیا فکر می کنید که این مفهوم خیلی دور از انتظار است؟ خیلی گران است؟ پس جالب خواهد شد که بدانید شرکت HTC در HTC U12+ که سال گذشته منتشر شد، دکمه های واقعی را با سنسورهایی که شبیه دکمه بود جایگزین کرد و کاربر هنگامی که به آنها فشار وارد می کرد، می توانست شبیه سازی کلیک با دکمه واقعی را با کمک آنها داشته باشد.

بنابراین می توان به این نتیجه رسید که دکمه ها تا آنجا که مربوط به گوشی های هوشمند است در حال حذف شدن است و شاید در نسل بعدی گوشی ها، حسگرهایی در اطراف گوشی وجود داشته باشند که وظیفه کم و زیاد کردن صدا و خاموش / روشن کردن گوشی را بر عهده داشته باشند.

نمونه های مشابه که دکمه های فیزیکی در آن حذف شده اند

شرکت پیشروی در تعویض دکمه های گوشی های هوشمند

و امروز ، رویترز در مورد شرکتی به نام Sentons گزارش می دهد که در تلاش است تمام دکمه های موجود در تمام گوشی ها را تعویض کند. موسس شرکت استارتاپ مهندسی به نام جس لی است که شرکت قبلی خود یعنی InVisage Technologies را به اپل فروخت. سیستم جدید Sentons از فناوری مافوق صوت برای تعویض دکمه ها با نوارهای لمسی در لبه فلزی تلفن های هوشمند استفاده می کند. این فناوری به یک تراشه سفارشی متکی است که امواج صوتی اولتراسونیک را ارسال می کند.

شرکت پیشروی در تعویض دکمه های گوشی های هوشمند

 

مزیت این دکمه ها برای گوشی های گیمینگ

این جزء همچنین شامل یک پردازنده است و از الگوریتم هایی برای تفسیر تعدادی از حرکات مختلف استفاده می کند. این فناوری قبلاً در Asus ROG Phone II Tencent Edition استفاده شده است که فقط در چین فروخته می شود.

گوشی های گیمینگ را می توان در همین چشم انداز مفید ارزیابی کرد و از آنجا که کاربران برای بازی کردن یک بازی ، با استفاده از انگشت شست به صفحه ضربه می زنند ، انگشتان کناری آنها دکمه های مجازی را در لبه بالای دستگاه تحت عنوان ” Air Triggers” فشار می دهند و هر کدام از آنها نیز عملکردی جذاب به بازی اضافه می کنند. علاوه بر ایسوس ، سنتونز می گوید که در حال همکاری با دو تولید کننده تلفن های هوشمند دیگر است که این شرکت نام آنها را فعلا اعلام نمی کند.

مزیت این دکمه ها برای گوشی های گیمینگ

حذف دکمه های فیزیکی

همه این موارد در حالی است که دکمه های فیزیکی و خازنی هوم سال هاست که از گوشی ها رخت بربسته است و در ورژن های جدیدتر دیگر خبری از این گوشی ها نیست. برای مثال اپل به خاطر حذف دکمه مکانیکی هوم و جایگزینی آن با نمونه خازنی، مجبور شد موتور بازخورد لمسی ویژه ای را به نام «تپتیک انجین» درون آیفون 7 تعبیه نماید تا احساس قدیمی و مطبوع عملکرد مکانیکی را به کاربرانش منتقل سازد.

سامسونگ نیز اگرچه دکمه فیزیکی هوم را در راه دستیابی به نمایشگر بی نهایت از میان برداشت، اما رویکرد مشابهی را در پیش گرفت و سیستم بازخورد لرزشی حساس به فشار را در زیر دکمه نرم افزاری هوم قرار داد.

حذف دکمه های فیزیکی

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها