کرایه تاکسی را اینترنتی پرداخت کنید

0
157

از زمستان ۹۸ پرداخت اینترنتی کرایه تاکسی ها امکان پذیر می شود.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، پرداخت کرایه قطار شهری و اتوبوس در ایران به صورت الکترونیکی امکان پذیر است و همین امر باعث شده که تعداد مسافران این وسایل حمل و نقل شهری بیشتر از تاکسی ها باشد.

داشتن پول نقد به همراه و به خصوص پول خرد برای سوار شدن به تاکسی از واجبات است و بدون آن نمی شود کرایه تاکسی را پرداخت کرد. اما قرار است از زمستان امسال، شهروندان می توانند کرایه تاکسی ها را هم به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

در این رابطه، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با تمامی شرکت‌های فعال در زمینه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی یا پرداخت خرد مذاکره داشته و زیرساختی برای این طرح فراهم خواهد شد که با یک بارکد مشترک نصب شده در هر تاکسی، شهروندان بتوانند عملیات پرداخت کرایه را با استفاده از تمامی نرم افزارها انجام دهند.

طبق اعلام مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، با پیشنهاد طرح هم پذیرندگی شرکت‌ها توافق داشتند تا این طرح اجرا شود و از آن رضایت پیدا کردند و این طرح سبب رفع انحصار در زمینه پرداخت الکترونیک در ناوگان تاکسی نیز می‌شود.

آخرین اخبار حاکی از آن است که فرآیند استانداردسازی طرح هم پذیرندگی و اجرای مراحل نهایی فنی تا پایان پاییز سال جاری به اتمام می رسد. با این اوضاع از ابتدای زمستان تاکسی های ایرانی می توانند با تکیه بر فناوری کرایه های خود را به صورت الکترونیکی نیز دریافت کنند.

پیش از این، طرح دریافت الکترونیکی کرایه تاکسی قرار بوده از سوی شهرداری تهران راه اندازی شود اما این طرح از سال ۹۰ تا کنون امکان اجرایی شدن نداشته و هنوز برای سوار شدن به تاکسی نیاز است که وجه نقد به همراه داشته باشید.

البته این مشکل در تاکسی های اینترنتی حل شده اما در تاکسی های سطح شهر هنوز کرایه به صورت نقد دریافت می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها