رانندگی با قدرت دید ۳۰۰ متری  به لطف تکنولوژی magna

0
572
رانندگی با قدرت دید 300 متری  به لطف تکنولوژی magna|کالاسودا

رانندگی با قدرت دید 300 متری  به لطف تکنولوژی magna|کالاسوداکالاسودا_شرکت magna  نوعی رادار هوشمند طراحی کرده که می تواند تا عمق ۳۰۰ متری را رصد کند . موضوعی که برای رانندگان حرفه ای و اهل سرعت اهمیت بسزایی دارد .

اگر اهل فیلم های تخیلی باشید ، حتما رانندگی با سیستم های راداری را در خودروهای هوشمند دیده اید و حتی آرزو کرده اید که کاش شما هم از چنین سیستمی برخوردار بودید .اما تا چندی پیش چنین قابلیت هایی صرفا به همان کارتون ها و فیلم های تخیلی محدود می شد و تنها ابرقهرمان ها بودند که می توانستند تا چندیدن متر آن طرف تر را هم رصد کنند . اما به نظر می رسد به لطف تکنولوژی ، این موضوع برای کاربران عادی نیز ممکن شده است .

درواقع شرکت magna  سیگنال های رادار iCON  را طراحی کرده است که تا مسافت ٣٠٠ متری را رصد می کند . اگرچه بر اساس پژوهش های اولیه ،  دقت این سیستم  کمتر از یک درجه افقی یا عمودی است اما همین دید برای رانندگان حرفه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است .

روش کار این دستگاه به این ترتیب است که  سیگنال ها را روی یک دیسک سیلیکونی دریافت می کند. این دریافت کننده به وسیله نرم افزار به ١٩٢ رسیور مجازی تقسیم می شود و به این ترتیب سرعت عملکرد سیستم ردیابی افزایش چشمگیری پیدا می کند.بر همین اساس هم است که سیستم راداری برای خودروها ساخته شده که سیگنال های آن تا فاصله ٣٠٠ متری را در برمی گیرد و اشیا را با وضوح بیشتر نمایش می دهد.. از دیگر امکانات جانبی این سیستم می توان به  حسگرهای مختلف و دوربین های مجهز به سیستم ردیابی به وسیله نور اشاره کرد .

اگرچه این سیستم به طور بالقوه برای ماشین های عادی طراحی شده است ، اما به نظر می رسد این سیستم می تواند برای مقاصد نظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد .