ربات فلفلی کارمند بانک شد!

0
625

کالاسودا – شعبه اصلی بانک HSBC در خیابان پنجم منهتن این روزها میزبان یک کارمند جدید است، اما این کارمند یک تفاوت اساسی با دیگران دارد و ان اینکه یک ربات دوست داشتنی به نام Pepper یا فلفلی است.

برای افرادی که چیز زیادی در این خصوص نمی دانند باید بگوییم که ربات فلفلی در واقع طراحی شده توسط غول مخابراتی ژاپنی یعنی سافت بانک و شرکت رباتیک فرانسوی Aldebaran SAS است. این ربات ۱۲۰ سانتی متری میتواند چهره و احساسات را تشخیص دهد و از طریق صدا یا با نمایش دادن مسیج هایی برای روی صفحه تبلت خود با دیگران ارتباط برقرار کند.

 همچنین می‌تواند توسط داده هایی که به عنوان ورودی بر طبق محل کار به آن داده شده است، تجربیات خاصی از ارتباط با افرادی که با او تعامل می‌کنند، برقرار سازد. این ربات علاوه بر اینکه می‌تواند نگهبانی از بانک را در شیفت شب انجام دهد، به مشتریان شعب آتی این بانک را پیشنهاد می‌دهد. به همین دلیل است که ربات هنوز به اندازه کافی برای انجام وظایف پیچیده اماده نیست.

با این حال این ربات انواع مختلفی از وظایف اولیه را انجام می‌دهد: همانند برای بازدیدکنندگانی که در خصوص محصلات مالی و خدمات سوالی دارند اطلاعات ارائه می‌کند، به مشتریانی که لازم است در خصوص استفاده از نرم افزار بانکی یا خدمتی آموزش ببینند این کار را با توجه به جزئیات اپلیکیشن موبایل این بانک انجام می دهد.

 همچنین گزینه های حمایت و پشتیبانی از مشتریان را نیز برای آنها توضیح می دهد.
آن همچنین با افرادی که کار بانکی دارند صحبت می کند و با توجه به درخواست شان آنها را مستقیما به سمت اپراتوری که کار آنها را انجام می دهد می فرستد.

بانک HSBC عکس العمل مشتریان در این خصوص را مثبت ارزیابی کرده و بیان کرده است که بسیاری از مشتریان با این ربات سلفی می‌گیرند و حتی برای او جوک تعریف می‌کنند و سر به سرش می‌گذارند!

به نظر می‌رسد که این ربات به منزله یک سرگرمی برای بازدید کنندگان تلقی می‌شود، اما چالش اصلی بانک، درگیر کردن و تعامل مشتریان با این ربات است. در خود کشور ژاپن خرده فروشان این ربات را در فروشگاهشان قرار داده اند تا در مورد محصولات و مواد غذایی که در آنجا وجود دارد به خریداران پیشنهادات و راهنمایی هایی انجام دهند.

اما با پیشرفت تکنولوژی، ما می توانیم انتظار داشته باشیم تا مهارتهای خود را در این زمینه افزایش دهیم و کارهای مفیدتری را در طیف وسیع تری از تنظیمات انجام دهیم.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها