ردپای کانادا در هک شدن اطلاعات کاربران یاهو

0
356
ردپای کانادا در هک شدن اطلاعات کاربران یاهو|کالاسودا

ردپای کانادا در هک شدن اطلاعات کاربران یاهو|کالاسوداکالاسودا_بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده ، به نظر می رسد کانادایی ها در خصوص هک اطلاعات کاربران یاهو نقش داشته اند .

طبق پرونده های موجود در دادگاه ، انتظار می رود که یک متهم در ماه ژانویه به دلیل نقض حساب های یاهو در سال 2014، متهم  شناخته شده شود . متهمی که ملیت کانادایی دارد و اکنون به عنوان مضنون اصلی پرونده تحت پیگرد قضایی است .

طبق تقویم دادگاهی ایالات متحده ، نام فردی که باید برای رسیدگی  به اتهامات در دادگاه حاضر شود ، کریم باراتوف است . وی از اوایل سال جاری حق خود را برای مبارزه با  درخواست بخشش از سوی دولت فدرال نادیده گرفت و اساسا در دادگاه ظاهر شند .

اما وی دقیقا کیست ؟ باراتوف، یک شهروند 22 ساله کانادایی است  که در قزاقستان متولد شده است. وی در تاریخ پنجم مارس بنا بر درخواست دادستان ایالات متحده دستگیر شد.

جالب است که  او بعدا حق خود را برای مبارزه با درخواست استرداد وی به ایالات متحده لغو کرد.اندرو منچیلا، وکیل باراتوف، در خصوص اتهامات وارده و مشکلات موکلش حاضر به گفت و گو نشد .

وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه مارس علیه باراتوف و سه مرد دیگر، از جمله دو افسر سرویس فدرال امنیت روسیه (FSB)، به دلیل نقش آنها در سرقت 500 میلیون حساب یاهو در سال 2014، اعلام جرم کرد.

دادستان فدرال در این خصوص گفت که افسران FSB، دیمیتریدوکوچاو  و ایگور سوشچین ، از پشت صحنه به هکرها کمک می کردند تا اطلاعات مسروقه را به دست آورده و منتشر کنند .

باراتوف، تنها فردی که امروز در خصوص این پرونده دستگیر شده است . اما انتظار می رود به زودی سایر منابع و همکاران وی نیز دستگیر شوند .

باید دید آیا واقعا تمامی مشکلات زیر سر شهروندان کاناداست و یا مشکل از جای دیگری آب می خورد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها