اوبر برای شناسایی هکرها دست به کار شد

0
295
اوبر برای شناسایی هکرها دست به کار شد|کالاسودا

اوبر برای شناسایی هکرها دست به کار شد|کالاسوداکالاسودا_با وجود سرمای زمستان، بازار هکرها حسابی داغ است . این موضوع را می توان از تلاش اوبر برای شناسایی هکرها دریافت .

تلاشی که با کمک پنج دادستان زبده و حرفه ای از ایالت های گوناگون سراسر آمریکا انجام خواهد شد . اما ماجرا از چه قرار است ؟ مدتی پیش بود که پرونده ای در خصوص حمله هکرها به این شرکت مطرح شد .

بر همین اساس هم بود که مقامات امنیتی و اجرایی این شرکت به فکر افتادند برای حل مشکل دست به دامان تیم قضایی شوند . اگرچه قرار بود این پژوهش ها نسبتا مسکوت باشند ، اما کمتر فردی پیدا می شود که در این خصوص اطلاعات نداشته باشد.

اوبر  یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است. اپ موبایل تلفن هوشمند به طور خودکار، مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد.

طی بررسی‌های که مدتی پیش انجام شد، اوبر اولین استارت آپ در دنیا بود که بیشترین و گرانترین سهام جهان را در اختیار داشت. جالب است که بدانید حدود ۳ ماه پیش ؛ تغییراتی در بخش مدیریت  اوبر انجام شده‌است و از تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۱۷ برابر با ۶ شهریور ۱۳۹۶ مدیریت به داراخسرو شاهی (ایرانی تبار مقیم ایالات متحده)منتقل شد .

استارت این تعویض مدیریت نیز از همین افشای اطلاعات خورد ، درواقع بعد از افشای موضوع مخفی کاری مدیران امنیتی اوبر، این شرکت مدیر ارشد امنیتی خود را برکنار کرده است و انتظار می رود انبوهی از شکایت های حقوقی برای این شرکت چالشی بی سابقه ایجاد کند.

در یک گفت و گوی خبری نیز ، دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید اوبر به خاطر این رویدادها از مشتریان عذرخواهی کرده و افزوده من نمی توانم گذشته را پاک کنم. اما ازطرف تمام کارکنانمان می گویم که از اشتباهاتمان درس گرفته ایم.

جدیدترین حمله هکری موفق به اوبر موجب سرقت اطلاعات خصوصی ۵۷ میلیون مسافر و راننده شده و مدیران ارشد این شرکت برای مخفی کردن این  موضوع به هکرها ۱۰۰ هزار دلار باج داده و اطلاعات یادشده را بازپس گرفته اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها