رسوایی جدید برای فیسبوک؛شمار قربانیان بیش از ادعاهای پیشین است

0
327

کالاسودا_رسوایی های  جدید فیسبوک در خصوص افشای اطلاعات، تمامی ندارد.درواقع روز به روز به تعداد قربانیان این اپلیکیشن افزوده می شود.

در شرایطی که طی ماه های گذشته خبرهایی درخصوص سوء استفاده از اطلاعات بیش از ۸۰ میلیون کاربر این پیام رسان منتشر می شد، اکنون خبر از یک رسوایی جدید منتشر شده که می گوید این رقم از مرز ۸۰ میلیون عبور کرده است.

تا جایی که همه ما کاربران می دانیم؛ فیس بوک نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته که رفتارهای کاربران را پیش بینی می کند. اما این شرکت اطلاعات به دست آمده را به شرکت های دیگر می فروشد تا تبلیغات هدفمند انجام دهند.

اما این رسوایی از کجا آغاز می شود؟نرم افزار هوش مصنوعی فیس بوک می تواند رفتار آتی فرد را پیش بینی کند و این اطلاعات را برای تبلیغات هدفمند به شرکت ها بفروشد.اما طی روزهای اخیر اسنادی منتشر شده که نشان می دهد این شبکه اجتماعی به شرکت ها اجازه می دهد اطلاعات کاربران را براساس چگونگی رفتار و تفکرشان در آینده هدف گیری کنند.

این سیستم که «پیش بینی وفاداری» نام گرفته با توجه به اطلاعات ذخیره شده در پروفایل کاربر تخمین می زند او به استفاده از محصول یا خدمتی ادامه می دهد یا خیر.

فیس بوک به شرکت های تبلیغ کننده اجازه می دهد انبوهی از آگهی ها را برای مشتری ها ارسال کند تا رفتار وی را تغییر دهند. این خدمت به تازگی به مشتریان تبلیغاتی فیس بوک ارائه شده است. این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی نخستین بار در ۲۰۱۶  به وجود آمد اما اکنون در اختیار سوم شخص قرار می گیرد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که چند هفته پیش مشخص شد فیس بوک اطلاعات بیش از ۵۰  میلیون کاربر رابه شکل اشتباه  در اختیار یک شرکت مشاوره سیاسی قرار داده است.بنابراین می توان انتظار داشت که به زودی اعتراضات نیز افزایش پیدا کنند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید