علت توقف تولید تسلا ۳ چیست ؟

0
527

کالاسودا_خبر توقف تسلا۳ می تواند برای بسیاری از کاربران فضای مجازی و حقیقی موضوعی عجیب و باور نکردنی باشد. اما موضوع توقف تولید حقیقت دارد.

به نظر می رسد توقف موقت تولید خودروی برقی محبوب تسلا با هدف تامین هزینه ها در بلند مدت انجام می شود و بنابراین، نمی توان به ایلان ماسک برای این تصمیمش خرده گرفت.

این روزها و پیش از انتشار خبر توقف تولید تسلا ۳ نیز بسیاری از شرکت های مطرح حوزه فناوری و حتی کارشناسان و کاربران عادی به ایلان ماسک خرده می گرفتند که چرا تلاشی برای تولید هر چه سریع تر این خودروها انجام نمی دهد.

اکنون ایلان ماسک در یک اقدام قابل توجه اعلام کرده که قصد دارد فعلا روند  تولید خودروی خود را متوقف کند. تسلا می گوید هدف از این کار رفع برخی مشکلات آن است که تا به حال هم موجب تاخیر در تحویل بعضی سفارشات قبلی شده است.

البته نکته ای که می تواند بسیاری از کاربران را خوشحال کند این است که در این میان تولید خودروهای تسلای مدل اس و ایکس دچار اختلال یا مشکل نخواهد شد و البته بر خلاف شایعات پیشین،  تصمیم گیری در این زمینه ارتباطی با جراحت یکی از کارکنان تسلا در کارخانه آن در فرمونت نیز ندارد.

مدتی پیش از این نیز  در ماه فوریه ، مواردی از توقف خط تولید تسلا ۳ به وجود آمده بود، اما ظاهرا این بار میزان این توقف بیشتر از دوره های قبلی است. تسلا در بیانیه ای تاکید کرده که با این کار سیستم خودکارسازی خودروی تسلا ۳ ارتقا می یابد و برخی مشکلات سیستم های داخلی آن هم حل خواهد شد.

در شرایطی که تسلا روند تولید و فروش خود را متوقف می کند، تعداد زیادی از رقبای این شرکت با جدیت در این حوزه فعال هستند. این در حالیست که تسلا در بهترین حالت موفق به تولید ۲۰۰۰ خودروی مدل ۳ در هفته شده است که کمتر از هدفگذاری تولید ۲۵۰۰ خودرو در هفته است. این شرکت امیدوار است در آینده قادر به تولید ۵۰۰۰ خودروی برقی در هفته باشد و در تلاش است این هدف را در نیمه اول سال ۲۰۱۸ محقق کند.

باید دید تسلا در این بازار رقابتی چگونه می خواهد از پس شرایط برامده و موفق شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید