رسوایی دیگر برای فیسبوک رقم خورد

0
377

کالاسودا – باگ جدید دیگری در فیسبوک سبب شد که اطلاعات پستهای ۱۴ میلیون کاربر به صورت عمومی در آید.

سیستم های فیس بوک ۱۰ روز در ماه می دچار این اختلال شدند. مشکل مذکور  زمانی اتفاق افتاد که فیس بوک مشغول آزمایش یک قابلیت جدید بود و به طور تصادفی تنظیمات حریم خصوصی کاربران را  به حالت عمومی تغییر داد. تا آپدیت های حساس در هر نقطه از جهان قابل مشاهده باشد.

به گفته فیس بوک این اختلال فنی از ۱۸ تا ۲۷ می اتفاق افتاده و شامل پست هایی نمی شود که قبل از این بازه زمانی منتشر شده اند.

هنوز سه روز از این ماجرا نگذشته است که فیسبوک متهم به تهدید امنیت ملی از طریق دسترسی به داده های برخی کاربران شده است. فیسبوک متهم شده که این اطلاعات را با ۶۰ تولیدکننده تلفن همراه به اشتراک گذاشته است، پرونده ای که میتواند بار دیگر برای فیسبوک گران تمام شود.

به گزارش وال استریت ژورنال فیسبوک لیستی سفید از اطلاعات اضافی کاربران از قبیل دوستان شخص و افرادی که با آنها مرتبط اند به اضافه شماره تلفن آنها و درجه نزدیکی میان کاربران و نسبت آنها را به این شرکتها فرستاده است.

این مسائل و مشکلات در  حالی اتفاق می افتد که فیس بوک هنوز هم درگیر رسوایی های کمبریج آنالیتیکا و دسترسی شرکت های چینی و آمریکایی تولید کننده موبایل و تبلت به اطلاعات کاربران خود است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید