رفع فیلتر یوتیوب و توئیتر مستلزم تصمیم ۳قوه است

0
609

کالاسودا – وزیر ارتباطات بیان کرد رفع فیلتر شبکه های اجتماعی یوتیوب و توئیتر مستلزم تصمیم گیری ۳ قوه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در نخستین نشست خبری آنلاین خود گفت: رفع فیلتر شبکه های اجتماعی یوتیوب و توئیتر مستلزم تصمیم گیری ۳ قوه است و در این زمینه شورای عالی فضای مجازی این فرآیند را نهایی می کند.

جهرمی با بیان اینکه فیلترکردن و رفع فیلتر سرویس های اینترنتی از جمله یوتیوب و توئیتر به صورت مستقیم در مسئولیت وزارت ارتباطات نیست و این وزارتخانه در کمیته فیلترینگ یک رای دارد، افزود: با این حال ما این موضوع را پیگیری می کنیم؛ اما به صورت کلی این فرآیند در مرکز ملی فضای مجازی در حال بحث است و باید از سوی ۳ قوه مجریه، مققنه و قضاییه تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: این فرآیند یک تصمیم بین دستگاهی است و با توجه به نگاههای مثبت و منفی که به این سرویس ها وجود دارد جمع بندی نهایی آن از سوی مرکز ملی فضای مجازی و طرح در شورای عالی فضای مجازی اعلام خواهد شد.

او همچنین افزود: تا پایان سال ۹۷ ، ۲ میلیون ایرانی اینترنت ۲۰ مگابیتی میگیرند. مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی باید سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد که پیش بینی برنامه ریزی صورت گرفته این است که تا پایان سال ۹۷ حدود ۲ میلیون مشترک این سرعت را دریافت کنند.

 با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید