رفع مشکل No GPS ویز در گوشی های اندروید و آیفون

0
3656
رفع مشکل No GPS ویز در گوشی های اندروید و آیفون

رفع مشکل No GPS ویز را باید یکی از مواردی دانست که کاربران گوشی های اندروید و آیفون به آن اهمیت زیادی می دهند، این روز ها ویز را باید یکی از اصلی ترین نرم افزار های گوشی های هوشمند دانست که روزانه مورد استتفاده کاربران قرار می گیرد. با این وجود گاهی مشکلاتی در این میان به وجود می آید و یکی از مهم ترین آن ها ارور No GPS است که در این بخش قصد داریم به برطرف کردن آن بپردازیم.

علانو استفاده از نرم افزار هایی مانند ویز و گوگل مپس می توانید به محیط های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و بهترین روش برای رسیدن به آن محیط را انتخاب کنید. با این وجود ممکن است اختلالاتی در بخش GPS ایجاد شود که به بروز مشکلاتی منجر شود، برخی از ارور هایی که ممکن است با آن رو به رو شوید No signal، Not updating your location، Slow in tracking your location، Showing the wrong location  است و با استفاده از روش های زیر می توانید آن ها را برطرف کنید.

رفع مشکل No GPS ویز را باید یکی از مواردی دانست که کاربران گوشی های اندروید و آیفون به آن اهمیت زیادی می دهند

حل مشکل از کار افتادن GPS در ویز

قبل از بررسی مواردی که باعث حل این مشکل توسط تغییر تنظیمات گوشی هوشمند شما می شود برخی موارد را باید در نظر داشته باشید، در گام نخست پیشنهاد می کنیم از گوشی خود بدون قاب استفاده کنید، برخی از قاب های موجود در بازار باعث می شود که سنسور GPS گوشی شما به خوبی کار نکند از این رو اولین نکته خارج کردن قاب یا برخی لوازم اینچنینی است که به گوشی خود متصل می کنید.

در کنار این موضوع باید موارد اولیه حل مشکل گوشی های اندرویدی و آیفون را اجرا کنید، از این رو ساده ترین کار ریستارت کردن گوشی است و اگر این موضوع مشکل گوشی شما را برطرف نکرد بهتر است گوشی خود را در حالت Airpalne Mode قرار داده و پس از چند دقیقه آن را غیر فعال کنید. این موضوع به طور کلی باعث حل بسیاری از مشکلات گوشی ها می شود.

حل مشکل از کار افتادن GPS در ویز

حل مشکل از کار افتادن GPS در ویز گوشی های اندروید

برای حل مشکل کار افتادن gps در ویز 4 راه توسط پشتیبانی ویز اعلام شده است که در گام نخست باید اطمینان داشته باشید که لوکیشن گوشی شما فعال است، برای اطمینان از فعال بودن این ویژگی می توانید از نوار اعلانات گوشی خود استفاده کرده و اطمینان داشته باشید که گزینه Use location فعال است، اگر این قابلیت را در نوار ناتیفیکیشن گوشی خود پیدا نکردید کافیست این کلمه را در بخش جستجوی تنظیمات گوشی خود جستجو کرده و آن را فعال کنید.

حل مشکل از کار افتادن GPS در ویز گوشی های اندروید

پس از روش بودن این ویژگی باید اطمینان حاصل کنید که به نرم افزار ویز یا هر اپلیکیشن دیگر اجازه دسترسی به لوکیشن داده شده است، برای دسترسی به این بخش نیز باید از بخش تنظیمات گوشی خود استفاده کنید، به عنوان مثال در گوشی های هواوی می توانید در بخش تنظیمات وارد قسمت Apps شده و در بخش دسترسی ها گزینه لوکیشن را انتخاب کنید، در این بخش تمام نرم افزار هایی که نیاز به دسترسی لوکیشن دارند را مشاهده می کنید و باید اطمینان داشته باشید که لوکیشن برای نرم افزار مورد نظر شما فعال است.

در بخش تنظیمات وارد قسمت Apps شده و در بخش دسترسی ها گزینه لوکیشن را انتخاب کنید

پس از بررسی موارد یاد شده به احتمال زیاد مشکل این ارور برطرف می شود در غیر این صورت می توانید گزینه بهبود دقت لوکیشن را فعال کنید، از این رو در بخش تنظیمات و در قسمت Advanced باید وارد Google Location Accuracy شده و گزینه Improve Location Accuracy را فعال کنید.

در بخش تنظیمات و در قسمت Advanced باید وارد Google Location Accuracy شده

روشن کردن وای فای و بلوتوث

در انتها نیز می توانید بلوتوث و وای فای گوشی خود را در هنگام استفاده از ویز فعال کنید تا آن ها نیز در حالت جستجو قرار گیرند. با استفاده از این موارد می توان نسبت به حل مشکل ویز اقدام کرد، اگر در حین انجام کار احساس کردید که ممکن است GPS گوشی شما به مشکل خورده باشد می توانید نرم افزار های تست GPS را از استور گوگل پلی دانلود کرده و از سالم بودن این سنسور اطمینان پیدا کنید.

روشن کردن وای فای و بلوتوث برای حل مشکل ویز

حل مشکل از کار افتادن GPS در ویز گوشی های آیفون

برای برطرف کردن این مشکل در گوشی های آیفون نیز روش ساده ای معرفی شده است و در ادامه به مرور آن نیز می پردازیم.

در گام نخست باید اطمینان پیدا کنید که خدمات لوکیشن برای نرم افزار ویز فعال است از این رو باید در قسمت تنظیمات گزینه Privacy را انتخاب کرده و اطمینان حاص کنید که استفاده از GPS در نرم افزار مورد نظر شما فعال است.

  • در صورتی که مشکل دستگاه شما برطرف نشد در همین قسمت گزینه Location Services را غیر فعال کنید.

حل مشکل از کار افتادن GPS در ویز گوشی های آیفون

  • پس از غیر فعال کردن این بخش باید گوشی هوشمند خود را هارد ریست کنید.
  • پس از هارد ریست دستگاه باید به بخش تنظیمات رفته و وارد Privacy شده تا گزینه Location Services را مجددا فعال سازی کنید.

گزینه Location Services را مجددا فعال سازی کنید.

به طور کلی پس از اجرای مراحل یاد شده مشکل No GPS ویز برطرف می شود و می توانید به استفاده از اپلیکیشن محبوب خود بپردازید.

در نظر داشته باشید ممکن است با استفاده از این ویژگی مشکل ویز در گوشی شما برطرف نشود این رو پیشنهاد می کنیم که یکبار از حساب کاربری نرم افزار ویز گوشی خود خارج شده و بار دیگر وارد حساب کاربری خود شوید، بر اساس اعلام کاربران این موضوع تاثیر زیادی روی حل مشکل یاد شده دارد.

در انتها نیز لازم به ذکر است اگر این مشکل در تمام بخش های گوشی شما که نیاز به دسترسی لوکیشن را دارد، رخ می دهد می توانید به روز رسانی های نرم افزارها و همچنین سیستم عامل گوشی خود را بررسی کنید و اگر به روز رسانی هایی برای آن ها وجود داشت آن ها را برطرف کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها