پلیس+10 در خدمت زائران اربعین

0
217

پلیس + 10 برگه تردد زائران اربعین از مرز را صادر می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، برگه تردد زائران اربعین از مرز های ایران الکترونیکی است که برای دریافت کاغذی آن باید به پلیس +10 مراجعه شود.

برای دریافت این برگه، اگر متقاضی به پلیس + 10 مراجعه و عنوان کند که درخواست صدور گذرنامه برای خروج از کشور را دارد از وی پرسیده می شود که مقصدش کجاست؛ اگر مقصدش کشوری جز عراق باشد با دریافت هزینه گذرنامه، گذرنامه اش صادر و ارسال می‌شود. البته این خدمات تنها برای کسانی است که قصد سفر به عراق در همه زمان ها را ندارند.

اما اگر متقاضی دریافت گذرنامه بخواهد به اربعین برود درخواستش در فایل اربعین درج و به صورت رایگان برایش صادر و پست می شود اما پول گذرنامه را از وی گرفته و گذرنامه بعد از ایام اربعین چاپ و ارسال خواهد شد.

چاپ گذرنامه موقت یا همان برگ تردد اربعین کمتر از یک هفته به طول می انجامد به افزایش ساعت کار گذرنامه ها و دفاتر پلیس+ ۱۰ تا ساعت ۲۰ پرداخت و گفت: در چند روز آینده تراکم جمعیت را داریم و انشاءالله بعد از آن سهولت و تسریع در کارها را خواهیم داشت.

این خدمت در حالی به زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین ارائه می شود که امسال به نظر می رسد حداقل 3 میلیون ایرانی در ایام اربعین راهی کربلا شوند. الکترونیکی و رایگان شدن ارائه این خدمات یکی از دلایل افزایش تعداد زوار در این ایام خواهد بود. البته امسال ضرورت داشتن ویزا برای سفر به عراق در ایام اربعین برداشته شده و همین امر کار را برای زائران راحت تر کرده است. زیرا سال های گذشته سیر دریافت ویزا از سفارت عراق سیری طولانی و زمان بر بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها