رفع نقص از کیبورد که هنگام تایپ فقط عدد می‌نویسد!

0
1562

وقتی شما در حال تایپ با کیبورد لپ تاپ خود هستید؛ ممکن است برخی کلیدها به جای حروف، اعداد و سایر سمبل‌ها را تایپ کند. در این مواقع مشکل از کلید Num Lock است.

Num Lock چیست؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek،  کلید Num Lock، کوتاه شده عبارت “number lock/ قفل شماره” است و یکی از ویژگی‌های صفحه کلیدهای رایانه‌ای است. در اینجا مثالی از یک مکان معمولی صفحه کلید عددی در صفحه کلید دسکتاپ آورده شده است.

با خاموش کردن Num Lock در کامپیوتر دسکتاپ، صفحه کلید به عنوان کلیدهای مکان نما (مانند فلش بالا و پایین) و برخی از کلیدهای ویرایش (مانند عملکردهای Home و Insert) ثبت می‌شود.

تفاوت Num Lock در لپ تاپ چیست؟

اکثر لپ تاپ‌ها صفحه کلید عددی اختصاصی ندارند، بنابراین Num Lock بر روی آنها متفاوت است. به جای تغییر کلیدهای مکان نما به اعداد، بخشی از حروف QWERTY روی صفحه کلید را به صفحه کلید عددی مجازی تبدیل می‌کند.

چگونه Num Lock را در لپ تاپ خاموش کنیم؟

اولین قدم برای خاموش کردن Num Lock یافتن کلید Num Lock در صفحه کلید لپ تاپ شما است. محل کار آن توسط تولید کننده لپ تاپ می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولاً در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلید قرار دارد.

در این حالت، کلید Num Lock با دوبار فشار دادن کلید F12 نیز فعال می‌شود و این را به صورت Num Lock تنظیم می‌کند.

برخی از لپ تاپ‌ها نیز با اعمال کلیدهای عملکردی (معمولاً باFn) کلید  Num Lock را خاموش و روشن می‌کنند.

همچنین، برخی از صفحه کلیدهای لپ تاپ ممکن است دارای یک چراغ نشانگر باشند که نشان می‌دهد Num Lock خاموش یا خاموش است.

لپ تاپ شما ممکن است متفاوت باشد. اگر در یافتن کلید شماره Lock خود مشکلی دارید، سعی کنید ترکیبی از کلید واژه‌های نام تولید کننده لپ تاپ خود + “laptop” + “numlock key location” را در گوگل جستجو کنید.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها