رقابت یک تریلیون دلاری اپل و آمازون برای کسب جایگاه برتر

0
467

کالاسودا_ رقابت  ۲ شرکت اپل و آمازون وارد دور تازه ای شد و به مرز یک تریلیون دلار رسید. این رقابت می تواند برای هر ۲ شرکت حائز اهمیت خاصی باشد.

رقابت اپل و امازون وارد فاز تازه ای شد. این رقابت به مرز یک تریلیون دلار رسیده است. با این همه به نظر می رسد، هر ۲ شرکت وارد فاز جدیدی شده اند و قرار است به زودی شاهد رقابتی تنگاتنگ بین ۲ شرکت باشیم .

باما ماجرا از چه قرار است؟ در شرایطی که اپل در حال تبدیل‌شدن به اولین کمپانی تریلیون دلاری آمریکا است اما ممکن است به‌زودی مجبور شود با رقیب سرسختی چون آمازون برای رتبه اول دست‌وپنجه نرم کند.

بازار سرمایه اپل روز پنجشنبه گذشته به ۹۳۴ میلیارد دلار رسید و با خرید بخشی از سهام توسط «وارن بافِت» ارزش آن بیشتر هم شد.

این در حالیست که درآمد سالانه کمپانی‌ای که استیو جابز در سال ۱۹۷۶ در یک گاراژ آن را به وجود آورد به رقم ۲۲۹ میلیارد دلار رسیده است که این رقم از تولید ناخالص داخلی برخی کشورها مانند پرتغال و نیوزیلند هم بیشتر است.{لینک}

با همه این ها،ارزش سرمایه آمازون به ۷۸۰ میلیارد دلار رسید و با ۱۴۸ میلیارد دلار کمتر از اپل بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، رشد فروش بیشتری نسبت به اپل دارد. از سوی دیگر ارزش سهام اپل ۲۴ درصد رشد سالانه را تجربه کرد اما عدم استقبال از آیفون ۱۰۰۰ دلاری باعث شد تا رشد ۷۰ درصدی آمازون در طول ۱۲ ماه گذشته بیشتر به چشم بیاید. رشد متوسط ۳۱ درصدی درآمد آمازون، فراتر از انتظار بوده است.

شرکت آلفابت (پدر گوگل) با ۷۶۵ میلیارد دلار سومین کمپانی آمریکایی در وال‌استریت است و مایکروسافت نیز با ۷۴۹ میلیارد دلار در رتبه بعدی جای گرفته است.