روبات مینی چیتا می تواند مانند یک سگ پشتک بزند!

0
628
روبات مینی چیتا می تواند مانند یک سگ پشتک بزند!

آخرین روبات ساخته دانشمندان MIT به نام روبات مینی چیتا یا Mini Cheetah که قادر به انجام کارهای مختلفی بود اکنون می تواند پشتک بزند.

مینی چیتا اولین روباتی چهارپایی است که قادر به پشتک زدن و جست و خیز است. این کار بسیار مورد توجه دانشمندان مختلف قرار گرفته است و آن را از پشتک زدن انسان ها مدلسازی کرده اند.

میزان پرش روبات مینی چیتا چه اندازه است؟

روبات چیتا یکی از روبات هایی که دانشمندان MIT سال ها روی آن کار کردند و از نسخه های دونده و پرش از روی مانع آن رونمایی کرده بودند. اکنون نسخه مینی این روبات قادر به پشتک وارو زدن است و این کار را به لطف وزن 20 پوندی خود انجام می دهد. میزان پرشی که این روبات می تواند داشته باشد 2.45 متر بر ثانیه (با 5.5 مایل در ساعت) است. این کار برای روباتی که شبیه به سگ می تواند فان و بامزه تلقی شود و بسیاری با آن ارتباط برقرار کنند.

جالب است بدانید که این روبات جذاب دو برابر انسان در راه رفتن سرعت دارد. قابلیت حرکت به سمت چپ، راست یا عقب نیز برایش تعبیه شده است. ضمن اینکه مینی چیتا می ‌تواند بدنه خود را حین حرکت بچرخاند یا اینکه مانند یک سگ کوچک در زیر کپه ‌ای از برگ‌ های خشک به بازی و پرش مشغول شود و بازیگوشی کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها