رژیم غذایی مدیترانه ای به حافظه بهتر افراد دیابتی کمک می کند

0
337
رژیم غذایی مدیترانه ای به حافظه بهتر افراد دیابتی کمک می کند

یک رژیم غذایی  مدیترانه ای سالم شامل غذاهای غنی از میوه ها و سبزیجات است که دارای آنتی اکسیدان ها و در ماهی و روغن است که شامل چربی های سالم است. مطالعه ای در ایالات متحده نشان می دهد افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممکن است عملکرد مغز بهتر داشته باشند اگر آنها از یک رژیم غذایی مدیترانه ای ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، ماهی و چربی های سالم برخوردار باشند.

سلامت قلب و مغز

جوزمیر ماتی، پژوهشگر ارشد هاروارد T.H.  از مدرسه بهداشت عمومی چان در بوستون در این باره می گوید: رژیم های مدیترانه برای مدت طولانی با سلامت قلب و مغز و همچنین خطر ابتلا به دیابت در ارتباط است. اما تحقیقات تا به امروز تصویری روشن از اینکه آیا هیچ مزایایی از خوردن این مواد برای افراد مبتلا به دیابت و بدون  آن متفاوت باشد.

رژیم غذایی سالم در مدیترانه شامل غذاهای غنی از میوه ها و سبزیجات است که دارای آنتی اکسیدان ها و در ماهی و روغن است که شامل چربی های سالم هستند. ماتی می گوید: این مواد مغذی باعث کاهش التهاب و اکسیداسیون در مغز می شود. ” چنین مزایایی می تواند به افرادی که دیابت دارند کمک کند. او افزود: هنگامی که افراد مبتلا به دیابت هستند، فراوانی غلات و حبوبات در رژیم غذایی معمولی مدیترانه، می تواند به کنترل قند خون و کنترل عملکرد آن کمک کند.یک رژیم غذایی  مدیترانه ای سالم شامل غذاهای غنی از میوه ها و سبزیجات است

آزمایشات گروه بوستون

محققان در مطالعه سلامت بوستون پورتوریک در طول دو سال 913 نفر را برای ارزیابی عادات غذایی خود مورد  آزمایش دیابت نوع 2 و مجموعه ای از آزمایشات دیگر برای عملکرد شناختی، حافظه و عملکرد اجرایی قرار دادند.

برای ارزیابی رژیم غذایی، محققان عادات غذا خوردن شرکت کنندگان را براساس میزان مصرف غذاهای اصلی که رژیم غذایی مدیترانه ای را تشکیل می دهند، ارزیابی کردند و همچنین میزان مصرف مواد غذایی که معمولا در دو نوع دیگر از رژیم های غذایی قلب شامل رژیم غذایی DASH توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا را بررسی کردند.

در میان افراد بدون دیابت نیز استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای با بهبود حافظه در طول دوره مطالعه همراه بود و مزایای آن کاملا روی این افراد مشهود بود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها