رکورد شکنی هکر ها با حمله های ویرانگر!

0
546

کالاسودا_هکرها این هفته با حمله هایی  ویرانگر موفق شدند رکورد خود را طی ۵ روز دو بار جا به جا کنند . این رکورد شکنی را می توان جزو عجیب ترین اتفاقات امسال دسته بندی کرد.

طی ماه های اخیر کارشناسان امنیتی بارها در مورد تشدید و گسترش حمله های هکری هشدار داده اند. در این میان، حملات مشهور DOS از اهمیت بالاتری برخوردارند و به نظر می رسد این حملات قشر بیشتری را درگیر کرده است.

اما حملات موسوم به DOS دقیقا چه کارکردی دارند؟ در قالب این حملات درخواست های زیادی برای بازدید از یک سایت به طور ناگهانی و گسترده ارسال شده و تلاش می شود با ایجاد ترافیک مصنوعی دسترسی به سایت مورد حمله مختل شود. این موضوع را می توان به عنوان دشمنی با یک حزب یا دسته مشهور سیاسی و فرهنگی و حتی به عنوان یک تفریح کثیف و نادرست سازماندهی کرد.

متاسفانه یکی از سایت هایی که طی هفته اخیر درگیر این مشکلات شد، سایت مشهور گیت هاب بود که  به علت حملات سایبری با ظرفیت ۱.۳ ترابایت در ثانیه از کار افتاد. اما بعد از ۵ روز این رکورد حمله سایبری باز هم شکسته شد. چرا که گیت هاب روز گذشته حمله ای با ظرفیت بی سابقه ۱.۷ ترابیت در ثانیه را پشت سر گذاشت.

این اتفاقت و رکوردها در شرایطی رخ داده و جا به جا می شوند که تا سال ۲۰۱۲ ظرفیت ترافیک ایجاد شده در حملات مشابه به ندرت از ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه فراتر رفته بود. اما اکنون و در شرایطی که تنها ۲ماه از سال ۲۰۱۸ گذشته این رقم به ۱.۷ ترابیت در ثانیه رسیده است.

پیشنها کالاسودا به شما عزیزان کالاسودایی، مدیران سایت ها و یا انواع ادمین ها این است که ترجیحا از سرورهای قدرتمند و امکانات سخت افزاری متعددی استفاده کنید.