سامانه ای برای اطلاع از دارایی مسئولان

0
126

سامانه ای برای ثبت اطلاعات مربوط به دارایی های مسئولان کشور امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، امروز قوه قضائیه سامانه ای اینترنتی راه اندازی کرد که از طریق آن میزان دارایی های مسئولان کشور اعلام می شود.

بنابراین گزارش، مسئولان باید ظرف یک ماه اموالشان را اعلام کنند. مسئولان ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند و ثبت اطلاعات منحصراً در سامانه دارایی مسئولان انجام می‌شود. افشا و انتشار اطلاعات جرم انگاری شده است و به دلیل ملاحظات امنیتی ثبت دارایی در چند مرحله انجام می‌گیرد تا اگر احیانا مشکلاتی در حوزه امنیتی وجود دارد برطرف شود.

این در حالی است که هیچ کس جز رئیس قوه قضاییه دسترسی به اطلاعات نخواهد داشت، اطلاعات را رمزگذاری خواهد شد و در بستر اینترنت قرار نمی‌گیرد و اطلاعات دارای ۳ کلید رمزگذاری است.

این سامانه در حالی راه اندازی شده که مقامات مسئول اعم از داخل یا خارج کشور باید فهرست دارایی خود را شامل تمام اموال غیرمنقول، حقوق دارای ارزش مالی، مطالبات و دیون اعم از حال یا وعده دار، سرمایه گذاری، اوراق بهادار از قبیل اوراق مشارکت و سهام، موجودی حساب های بانکی، مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق ها اعم از دولتی یا غیردولتی و یا قرض الحسنه و نظایر آن را با ذکر شماره حساب و هرگونه منابع درآمدی مستمر را اعلام کنند.

گفتنی است، قوه قضائیه با الکترونیکی کردن ثبت دارایی های مسئولان و مقامات کشور این اقدام را برای آن ها سهل و آسان کرده تا دیگر بهانه ای برای فرار از این مساله از سوی مسئولان کشور وجود نداشته باشد.

این سامانه یک سامانه با حجم اطلاعات بسیار محرمانه است که اطلاعات آن رمزنگاری شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها