سامانه های جادویی در ایران

0
199

سامانه هایی که این روزها از سوی نهادهای مختلف راه اندازی می شوند به کاهش حضور مردم و اتلاف وقت آن ها کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سامانه های الکترونیکی از سوی نهادهای مختلف دولت به صورت روزانه در حال راه اندازی هستند تا پروژه دولت الکترونیک را به سرانجام برسانند. وزارت خانه های اقتصادی دولت مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین حجم راه اندازی این سامانه ها را برعهده داشته اند.

پیش از این انجام کارهای اداری در ایران بسیار سخت و نفس گیر بود تا جایی که افراد برای انجام یک کار کوچک ساعت ها وقتشان را در راهروهای ادارات می گذراندند. اما حالا استفاده از سامانه های مختلف موجب می شود که به صورت غیر حضوری و در زمانی کوتاه کارهای اداری مد نظر افراد انجام شود. بدون اینکه انرژی بیش از حدی از سوی مردم اتلاف شود.

البته تنها دولت الکترونیکی نیست که این مساله را حل کرده بلکه سیستم بانکداری الکترونیکی و سامانه های متعدد الکترونیکی در دستگاه های مهم کشور همچون قوه قضائیه نیز به داد مردم آمده و گره گشای کارهای آن ها شده است.

سامانه های جادویی در ایران

در همین رابطه می توان به سامانه جامع امور مالیاتی کشور که از سوی وزارت اقتصاد و دارایی راه اندازی شده اشاره کرد. سامانه های پستی در شرکت پست ایران، سامانه ثنا در قوه قضائیه، سامانه توانیران در وزارت صنعت، معدن و تجارت و 10 ها سامانه در وزارت بهداشت از جمله این ساز و کارهایی است که از لزوم حضور  افراد در راهروهای ادارات کاسته است.

مزیت های سامانه های ایرانی

در خصوص مزیت هایی که راه اندازی این سامانه ها برای مردم داشته، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که خوشبختانه توانسته‌ایم قسمت زیادی از مسیر الکترونیکی شدن سامانه های دولتی را پیش ببریم و در مورد موضوعاتی که برای مردم هم جذابیت دارد و هم جزو دغدغه‌های آنان است، با ایجاد این سامانه‌های الکترونیکی به کاهش اتلاف وقت آن‌ها کمک کنیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها