سامسونگ سوت پایان نابینایی را زد

0
413

سامسونگ سوت پایان نابینایی را زد|کالاسودا

کالاسودا_شرکت سامسونگ در حال طراحی نوعی عینک واقعیت مجازی است که نقص های بینایی افراد را از میان برداشته و پایانی برای مشکلات نابینایان باشد.

 
همزمان با پیشرفت تکنولوژی امیدها برای درمان بیماری های مختلف نیز افزایش پیدا می کند . نابینایان و ناشنوایان جزو گروهی از افراد هستند که بیش از دیگر افراد مورد توجه فعالان حوزه تکنولوژی قرار دارند.
شرکت سامسونگ به عنوان یکی از معتبرترین کمپانی های فناوری جهان شناخته می شود. در این میان، سامسونگ فقط از هدست های VR به عنوان وسیله ای برای افزایش فروش تلفن استفاده نمی کند.
این کمپانی  شرکت C-Lab Relumino را راه اندازی کرده است. این کمپانی در حال فعالیت و پژوهنش در مورد  یک برنامه Gear VR  است. برنامه ای که از واقعیت افزوده برای جبران مشکل بینایی استفاده می کند.
اما این تکنولوژی چگونه کار می کند؟ این برنامه  می تواند تصویر را بزرگتر کند یا کنتراست آنچه را که دنبال می کنید تنظیم کند، درواقع تنها کافیست به پرسش برنامه در خصوص وضعیت وضوح پاسخ دهید تا زمینه دید شما نیز بازنویسی شود(برای برخورد با نقاط کور یا دید تونلی)، این موضوع به دیدن اشیاء نمایشی و رنگ های فیلتر کمک بیشتری می کند.
این نرم افزار در فروشگاه Oculus رایگان است و از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند.
سامسونگ امیدوار است سخت افزاری مانند شیشه  را تولید کند که قابلیت هایی مشابه با این محصول ارائه کند. سخت افزاری که  نتایج مشابهی را برای کاربران خلق کند.اما همین تکنولوژی فعلی واقعیت مجازی سامسونگ نیز می تواند برای طیف وسیعی از کم بینایان و نابینایان مثمر ثمر باشد.
درواقع می توان امیدوار بود راهکار جدید سامسونگ برای مبارزه با نابینایی در حکم یک روش ابتدایی و استارتی برای پایان این عارضه تلقی شود . موضوعی که شاید یک نوید رنگارنگ و مثبت به نابینایان سراسر دنیا دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها