سبک ترین ساعت هوشمند جهان ساخته شد

0
560

کالاسودا_سبک ترین ساعت هوشمند جهان رونمایی شد. این ساعت هوشمند امکاناتی ویژه دارد و در نوع خود منحصر به فرد است. درواقع ساعت مذکور را می توان پدیده این روزهای دنیای فناوری دانست.

شرکت ریچارد مایل طی سال گذشته از سبک‌ترین ساعت مکانیکی جهان که با استفاده از نانوکامپوزیت ساخته شده، رونمایی کرد. این ساعت هوشمند جزو ارزشمندترین ساعت هایی است که تا کنون در این شرکت معرفی شده است.

طی سال گذشته میلادی، سبک‌ترین ساعت مکانیکی جهان که با استفاده از کامپوزیت گرافنی ساخته شده بود، در سالن بین‌المللی دی‌لاهوت هورلوجریک شهر ژنو رونمایی شد.

ساعت هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟

ساعت مذکور RM 50_30  نام دارد

این ساعت حاصل همکاری مشترک میان دانشگاه منچستر، شرکت ریچارد مایل و مک‌لارن فرمول ۱ است

_ وزن این ساعت ۴۰ گرم است

_این ساعت هوشمند نه نها وزن کمی دارد، بلکه از دوام بالایی برخوردار است

_در جریان این به روزرسانی درون چرم بند این ساعت گرافن تزریق شده است

_این ساعت نه تنها استحکام بالایی دارد، بلکه از خواص فیزیکی متعددی نیز برخوردار است

رابرت یونگ از محققان دانشگاه منچستر و رهبر این گروه تحقیقاتی می‌گوید: «با افزودن مقدار بسیار کمی از گرافن در ماتریکس بدنه ساعت، خواص مکانیکی آن به شدت بهبود یافته است.»

نتایج این پژوهش چه می گویند؟

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که افزودن مقدار بسیار کمی از گرافن درون کامپوزیت الیاف کربنی موجب بهبود استحکام و کاهش وزن ساعت می‌شود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای رسیدن به استحکام بالا تنها افزودن ۲ درصد از گرافن به رزین اپوکسی کافی است. بعد از افزودن این مقدار گرافن به ساختار کامپوزیت، آزمون‌های استحکام کششی و مکانیکی، اسکن اشعه‌ایکس و طیف‌سنجی رامان روی این محصول انجام گرفته است.

شاید از خواندن این متن گیج شده باشید اما موضوع این است که فناوری مذکور بسیار مهم است و می تواند در فرایندهای مهمی مثل ساخت بال هواپیما و بدنه‌ی خودرو استفاده شود.

در حال حاضر پژوهشگران به دنبال راه هایی برای توسعه حضور مواد نانوکامپوزیتی در الیاف کربنی هستند. نتایج این پروژه نشان داد که بهبود خواص کامپوزیت‌ها با استفاده از گرافن در مقیاس صنعتی قابل انجام است.

اگر با خواندن این سطور گیج شده اید یا تصور می کنید این مطلب ارتباط چندانی با شما ندارد بهتر است به این موضوع دقت کنید که انقلاب در ساخت ساعت های هوشمند می تواند برای همه کاربران مهم و کاربردی باشد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید