امنیت سرویس آی کلود بیشتر می شود، ورود  از طریق Face ID و Touch ID

0
209
امنیت سرویس آی کلود بیشتر می شود، ورود  از طریق Face ID و Touch ID

دوران کلمات عبور به پایان رسیده است، یا حداقل این چیزی است که این روزها از جانب طرفداران امنیت و با گسترش استفاده از رمزنگاری های بیومتریک شاهده هستیم. اپل هم در همین راستا خدماتی را ارائه خواهد داد که به موجب آن کاربران بتوانند برای ورود به سرویس آی کلود خود از طریق اسکن اثر انگشت و چهره اقدام کنند.

استفاده از روش های نوین به جای کلمات عبور قوی

گام بعدی اپل این است که روش های ایمن و راحت تر را به icloud وارد کند و کلمات عبور قوی در این حالت جای خود را به اسکن اثر انگشت یا touch ID و یا حسگر چهره Face ID خواهد داد.

این یک پیشرفت کوچک اما مهم در زمینه امنیت اپل است. در حالی که قبلا می توانستید از شناسه تشخیص چهره و Touch ID در هنگام ورود به اپ استور استفاده کنید، اما در iCloud نمی توانستید این کار را انجام دهید.

به همین جهت راه های ورود به iCloud همچنان ضعیف باقی مانده بود تا اینکه اپل فکری به حال این موضوع کرد. اکنون اگر به سایت iCloud با نسخه بتای سیستم عامل های ios و مک او اس بروید، می توانید به راحتی با روش های ذکر شده وارد سیستم شوید.

ملزومات سخت افزاری و نرم افزاری برای استفاده از این ویژگی

ملزومات سخت افزاری و نرم افزاری برای استفاده از این ویژگی

برای این کار اولا دستگاه شما باید حداقل ورژن بتای iOS 13 و مک او اس Catalina را دارا باشد. مرورگری که به آن نیاز دارید باید Safari باشد. شما می توانید با اسکن چهره به صورت اتوماتیک وارد URL خود شوید. البته این خدمت در حال حاضر در حالت آزمایشی و تست قرار دارد و مشخص نیست که چه زمان به حالت عمومی دربیاید.

مزیت های این روش در سرویس آی کلود

این روند در واقع در راستای فشار اپل برای ورود امن به اپل برای توسعه دهندگان است. این فرآیند قطعا ورود به سیستم را برای دستگاه ها و خدمات اپل ساده تر می کند، در حالی که امنیت بیشتر را برای کاربران ارائه خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها