سه سرویس فیس بوک برای ساعاتی از دسترس خارج شدند

0
346
سه سرویس فیس بوک برای ساعاتی از دسترس خارج شدند

برای دومین بار متوالی در یک ماه گذشته، سه سرویس فیس بوک یعنی فیس بوک، واتس آپ و اینستاگرام برای ساعاتی از دسترس خارج شدند.

فیس ‌بوک که یکی از بزرگ ‌ترین پلتفرم‌ های شبکه اجتماعی در جهان به شمار می ‌رود، به نظر می‌ رسد بر اساس گزارش ‌های جدید منتشر شده از سوی کاربران قطع شده و دسترسی خیل عظیمی از کاربران این شبکه اجتماعی به آن با محدودیت مواجه است.این مشکل به مدت چندین ساعت ادامه داشت و کاربران نمی توانستند از خدمات آنها استفاده کنند.

علت قطعی چه بود؟

 به این ترتیب نه تنها دامنه Facebook.com بارگیری نشد، بلکه حتی امکان بررسی وضعیت سرویس در سایت توسعه دهنده شرکت نیز وجود نداشت. وب سایت downdetector.com که به ردیابی قطعی دسترسی به وب سایت های آنلاین می پردازد، درخواست های زیادی را از اقصی نقاط جهان به ثبت رسانده که در آن ها دسترسی به این 3 سرویس که در کنترل فیس بوک قرار دارند، قطع شده گزارش شده است.

فیس بوک اواخر وقت دیشب یک توئیت منتشر کرد و در این مورد نوشت. این شرکت “تغییر پیکربندی سرور” را مقصر اصلی این مشکل دانست و از قطع شدن سرویس‌ های خود از کاربران عذرخواهی کرد.ه جز فیس بوک، دو سرویس دیگر این شرکت یعنی اینستاگرام و واتس آپ نیز در بخش های زیادی از دنیا از دسترس خارج شد

به جز فیس بوک، دو سرویس دیگر این شرکت یعنی اینستاگرام و واتس آپ نیز در بخش های زیادی از دنیا از دسترس خارج شد. برخی از کاربران در طی این چند ساعت نه پیامی در واتس‌اپ دریافت کرده‌اند و نه می‌توانستند پیامی به سایرین ارسال کنند؛ به همین دلیل کاربران سرویس‌ های اصلی فیسبوک مانند واتس آپ و اینستاگرام در مورد مشکل خود در توئیتر نوشتند. این اختلال از ساعت 16 دیروز شروع شد و چندین ساعت به طول انجامید.

کاربران امیدوارند که این مشکل به یک اتفاق ماهانه تبدیل نشود، زیرا این دسترس خارج شدن ها می تواند زندگی و کسب و کار میلیون نفر را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی از کاربران گزارش داده اند که این مشکل چند ساعت بعد برطرف شده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها