سریال بلک میرور به زندگی حقیقی می آید

0
655

کالاسودا – هوآوی با تکنولوژی جدید هوش مصنوعی اپیزود سریال بلک میرور و فیلم Her را به زندگی حقیقی می آورد.

هوآوی به دنبال فراهم کردن تعاملات احساسی از طریق دستیار هوش مصنوعی است. تیم این شرکت با الهام از فیلم Her و پیش بینیهای این فیلم که به زودی اتفاق می افتد، نیاز ما به لمس و حس کردن فناوری را برجسته خواهد ساخت.

در حالیکه که به نظر میرسد این چشم انداز هوآوی بلندپروازانه و هیجان انگیز است، اما به طور کلی برنامه جایگزینی تعاملات انسانی با ربات و تکنولوژی نگران کننده است. فرض کنید دارای یک دستیار هوش مصنوعی باشید که تمام احساسات شما را درک کند و به حرفتان گوش کنید و واکنش نشان دهد، بدین ترتیب نیاز به دوست نخواهید داشت؟!

در سال ۲۰۱۷ ما شاهد یک انفجار ناگهانی از اسپیکرهای هوشمند و دستیارهای هوش مصنوعی بودیم و این روند تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت. در حالیکه گوگل اسیستنت و دستیار سیری همچنان بازیگران غالب این مقوله در دنیای گوشی های هوشمند دنیا هستند، به نظر میرسد دیگر سازنده های گوشی های تلفن همراه و محصولات فناوری دیگر نیز در پی طراحی دستیارهای هوش مصنوعی خاص خود هستند.

سامسونگ با دستیار بیکسبی، الجی با ThinQ و آمازون با الکسا امروزه در تعدادی دستگاه اندرویدی وجود دارد. هوآوی نیز طبق این گزارش در پی دستیار شخصی هوش مصنوعی خود است، با این تفاوت که میخواهد عنصر احساسات انسانی را نیز به آن اضافه کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید