سفر با ماشین زمان به حقیقت پیوست

0
15547

کالاسودا_سفر با ماشین زمان به زودی به حقیقت تبدیل می شود. این موضوعی است که اخیرا توسط گروهی از پژوهشگران سوئیسی مورد توجه قرار گرفته است.

 سفر با ماشین زمان یک آروزی دست نایافتنی برای بسیاری از افراد تلقی می شود، اکنون اگر به شما بگوییم به زودی در زمان سفر می کنید، آن هم به واسطه یک ماشین زمان چه می گویید؟

اگر تصور می کنید ماشین زمان هرگز به حقیقت نمی پیوندد، جالب است بدانید که سخت در اشتباهید. ایده ماشین زمان به زودی توسط پژوهشگران سوییسی و استرالیایی با الگوبرداری از فیلم بازگشت به آینده (Back to The Future)، به حقیقت تبدیل می شود.

ماشین زمان مذکور نمونه ای واقعی از خازن «Flux Capacitor» را در خود جای می دهد. این خازن  امکان سفر با ماشین زمان را در جریان فیلم تخیلی فراهم می کرد.

البته شایان ذکر است این نمونه علمی دقیقا مشابه نمونه فیلم نیست. در ماشین زمان علمی، امکان مدیریت جریان سیگنال های مایکروویو فراهم است.

 ۲طرح اولیه برای ایجاد خازن نیز معرفی شده که هر یک به نوبه خود  می توانند امیدهای بسیاری را برای سفر با ماشین زمان به کاربران هدیه دهند. اگر مشتاقید جزئیات این طرح ها را بدانید، باید بگوییم که در هر ۲ مورد مقاومت الکتریکی مواد مورد استفاده صفر است.

روش های آزمایش ماشین زمان نیز در نوع خود جالب است: پژوهشگران به منظور درک بهتر عملکرد این دستاورد  یک جاده را مثال زدند. در این مسیر خودروها تنها باید حول یک نقطه ی مرکزی، در یک جهت حرکت کنند؛ بنابراین اگر زمان معکوس شود همه ی رویدادها کاملا برعکس خواهند شد.

البته این موضوع در حرف ساده است و برای عملی کردن آن به تلاش بسیاری احتیاج است.  فناوری مذکور در رایانش کوانتومی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا باید بتوان سیگنال ها را به دقتی بسیار زیاد کنترل و اندازه گیری کرد.

 در نتیجه عملکرد این سامانه ها بهبود خواهد یافت.از خارن یاد شده می توان در طیف وسیعی از ابزارهای الکتریکی یاد شده از تلفن هوشمند گرفته تا سامانه های راداری بهره گرفت.

به نظر شما سفر در زمان می تواند برای ما ایرانی ها هم در دسترس باشد و یا سوال بهتر این که ؛ چه زمانی باید منتظر ورود این فناوری به کشورمان باشیم ؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید