سقوط ۱۶ درصدی ارزش بیت کوین

0
479
سقوط ۱۶ درصدی ارزش بیت کوین|کالاسودا

سقوط ۱۶ درصدی ارزش بیت کوین|کالاسوداکالاسودا_روزهای سخت برای بیت کوین همچنان ادامه دارد و این شرکت با سقوط ۱۶ درصدی ارزش با رقمی پایین تر از ۸ هزار دلار معامله می شود .

مدتی است که علیرغم تمامی امیدواری ها در خصوص بیت کوین ، این ارز دیجیتال روزگار خوشی را سپری نمی کند . مدتی پیش نیز در کالاسودا اشاره کردیم که این ارز دیجیتال از سوی بسیاری از چهره های شناخته شده فناوری در جهان مردود اعلام شده است و حتی برخی از دولت ها نیز این ارز را به رسمیت نمی شناسند .

با این وجود ، نمی توان بیت کوین را یک بازنده بزرگ یا ارزی نا معتبر خواند . اما مدتی است که این ارز دیجیتال به سراشیبی سقوط  افتاده است . درواقع در حال حاضر ،  هر بیت‌کوین ۷ هزار و ۹۸۲ دلار داد و ستد می‌شود و مجموع کل ارزش بازار بیت‌کوین‌ها حدود ۱۳۴ میلیارد دلار است. دیگر ارزهای مجازی نظیر اتریوم و ریپل نیز به ترتیب ۲۸٫۷ و ۳۵٫۱ درصد سقوط کرده است و به ۸۰۰ و ۰٫۶ دلار رسیدند.

این در حالی است که تا چند روز پیش از آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی قیمت بیت‌کوین رکورد ۲۰ هزار دلار را رد کرده و از این حیطه قیمت پایین تر نیامده بود . از سوی دیگر وضعیت بین کوین در بازار بورس بین الملل نیز روند کلی مناسبی نداشته و  طی روزهای گذشته شاهد کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری حجم بازار این ارز دیجیتال بودیم .

بنا بر اعتقاد برخی کارشناسان فعال در بازار ارز و بورس ، یکی از مهم ترین دلایل سقوط قیمت بیت‌کوین اعلام مقامات هندی مبنی بر اقدام برای قانونمند کردن هر چه بیشتر معاملات بیت‌کوین در این کشور است. وزارت اقتصاد هند روز پنج‌شنبه اعلام کرد؛ ارزهای مجازی در این کشور غیرقانونی هستند و دولت این کشور قصد دارد معاملات آنها را به طور کامل متوقف کند.اگرچه برخی از مقامات دیگر کشورها با تلاش برای خلق ارز دیجیتال خاص خود راهی مشابه را طی می کنند ، اما این نوع نحوه برخورد نیز در نوع خود منحصر به فرد است .