سلامتی کامل ناهید 1

0
140

ناهید 1 که گفته می شد دچار سانحه شده، سلامتی آن به رخ رسانه های جهان کشانده شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ماهواره ناهید 1 امروز به خبرنگاران نشان داده شد تا رسانه های داخلی و خارجی در خصوص سلامتی آن گزارش ارایه دهند.

انفجار سکوی پرتاب ناهید ۱

ناهید ۱ که سال گذشته پرتاب آن با مشکل روبرو شد امسال برای پرتاب موفق در مراحل مختلف آزمایش قرار گرفت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا اعلام کرد که این ماهواره تا پایان ۹۸ به فضا پرتاب می شود. اما حالا یک خبر از انفجار سکوی پرتاب ناهید ۱ منتشر شده است.

شرکت آمریکایی پلنت لبز (Planet Labs Inc ) که یک شرکت خصوصی است و از زمین تصویربرداری می‌کند، روز گذشته تصاویر ماهواره‌ای را از انفجار موشک بر روی سکوی پرتاب در یک مرکز فضایی در ایران منتشر کرد؛ سکویی که قرار بوده از آن یک ماهواره به فضا پرتاب شود.

تاریخ این انفجار طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی، پنجشنبه ۲۹ اوت (هفت شهریور) ذکر و عنوان شده است که این سومین بار در یک سال گذشته است که تلاش ایران برای پرتاپ ماهواره با شکست روبرو می‌شود.

ناهید 1 کاملا سالم است

در این باره، صبح امروز شنبه خبرنگاران از آخرین وضعیت ماهواره ناهید در پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کردند. پس از آن محمد جواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران گفت: ماهواره ناهید اینجاست و هنوز برای پرتاب تحویل وزارت دفاع نشده است. اگر آقای ترامپ می گوید در انفجار این ماهواره از پایگاه فضایی سمنان نقشی نداشته اما بداند پس از تجاوز به حریم سرزمین ایران، نیروهای مسلح ما پهپاد آنها را سرنگون کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که اگر تصویر باکیفیت دارند با انتشار تصویر لحظه اصابت پهپاد با راکت ایرانی، کروکی نقطه دقیق اصابت را به افکار عمومی جهان بگویند، خاطرنشان کرد: جزئیات اتفاق روز گذشته باید از سوی وزارت دفاع اعلام شود اما آنچه می دانیم این است که ماهواره ناهید همچنان در حال آماده سازی در پژوهشگاه فضایی ایران است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها