سمعک مجهز به ردیاب سلامت برای ناشنوایان رونمایی شد

0
1094
سمعک مجهز به ردیاب سلامت برای ناشنوایان رونمایی شد

سمعک مجهز به ردیاب سلامت برای ناشنوایان رونمایی شدکالاسودا – هر ساله آخرین روز سپتامبر و هشتم مهر ماه در تقویم ما برنامه هایی به مناسبت روز جهانی ناشنوایان برگزار می شود تا این قشر از برنامه های مختلف بهره مند شوند و اقداماتی برای بهبود کیفیت زندگی آنها به انجام برسد که از جمله آن می توان به اختراع دستگاه های بهبود شنوایی و ابداع زبان اشاره و تکنیک های آموزشی مختلف برای کودکان ناشنوا و … اشاره کرد.

شرکتهای فناوری زیادی نیز به نوبه خود در این راه قدم هایی را برداشته اند و برخی از آنها با معرفی گجت هایی به استقبال این روز و حمایت از ناشنوایان رفته اند. یکی از این شرکتها استارکی است که به تازگی از سمعک مجهز جدید خود رونمایی کرده است. این گجت در عین حال که یک سمعک پیشرفته برای شنوایی هر چه بهتر صدا توسط افراد ناشنواست، می تواند به عنوان یک ردیاب سلامت و تناسب اندام نیز مورد استفاده قرار گیرد و کاربر می تواند دو کاررا همزمان با یک دستگاه انجام دهد.

سمعک مجهز به ردیاب سلامت برای ناشنوایان رونمایی شد

هوش مصنوعی یار سمعک

نام این سمعک Livio AI Hearing Aid است و می توان نام دستگاه شنوایی هوشمند را نیز به آن اطلاق کرد.  شرکت استارکی پیش از این نیز سمعک هایی را وارد بازار کرده بود، اما هیچ کدام از آنها مانند این دستگاه نیستند. گجت Livio AI دارای یک بلندگوی داخل گوشی است که می تواند مانند یک تقویت کننده صدا ظاهر شود. این سمعک دارای هوش مصنوعی و سنسورهایی برای آن است که کارش بهبود شنوایی است و می تواند به طور خودکار محیط های باصدای بلند و کم را برای شنوایی فرد ناشنوا تعدیل و حالت های موقعیت مکانی را بر اساس لوکیشن و فاصله تنظیم کند.

ردیاب تناسب اندام و کنترل صوتی

نکته جالب توجه دیگر برخورداری این سمعک از ویژگی های ردیاب تناسب اندام است که نیازمند یک گوشی هوشمند است. این دستگاه از حسگر حرکت برای شناسایی میزان فعالیت بدنی استفاده می کند و می توان با سنجش موقعیت و میزان گام ها آن را بسنجد. جالب است بدانید که از این سمعک می توان به عنوان یک کنترل کننده صدای الکسا برای پخش موسیقی و تلویزیون استفاده کرد. در یک کلام آن همانند ایربادهای پیکسل گوگل قادر به انجام هر کاری برای فرد است.

این دستگاه در حال حاضر در آمریکای شمالی در دسترس است و شرکت سازنده آن قصد دارد که در سال 2019 آن را در 20 کشور مختلف جهان عرضه کند. هنوز هیچ اشاره به قیمت این محصول نشده است. با این حال ناشنوایان عزیز بهتر است پیش از استفاده از این گجت، با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید