ایجاد سیاست نوآوری ملی در برزیل

0
221
Innovative idea in the hand of businessman.

حکومت برزیل در برنامه‌ای ده ساله قصد ایجاد سیاست نوآوری ملی/ NIP دارد.

 به گزارش کالاسودا و به نقل از zdnet سیاست نوآوری ملی با هدف توسعه تکنولوژی های جدید برای بهبود اقتصاد و خدمات عمومی تعریف شده است.

هدف طرح نوآوری ملی

بخشی از این طرح شامل گسترش زیرساختهای تحقیقاتی، ساده سازی روند ثبت اختراع و ترغیب دانش علمی آزاد در پلتفرم های دیجیتال است.

دولت برزیل به ایجاد و توسعه استارتاپ‌ها ، تقویت اکوسیستم توسعه دهندگان برزیلی و همچنین سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی در تحقیق و توسعه فکر می‌کند.

طبق گفته وزارت علوم MCTIC ، ایده این طرح “هدایت ، سازماندهی و تسریع تلاش‌ها در  زمینه علم ، فناوری و کارآفرینی” برای افزایش کیفیت زندگی افراد و تقویت بهره وری در کسب و کارها است.

چالش های مربوط به نوآوری

دولت چالش های مربوط به نوآوری را برآورده کرده و می‌گوید موانع “نسبتاً کم” هستند. وزارت مربوطه نیز افزود: در مورد چگونگی ساماندهی تلاش های عاملان مختلف در اکوسیستم ، مقداری کاستی وجود دارد ، به ویژه هنگامی که صحبت از تولید دانش در دانشگاه ها و کاربرد آن در شرکت ها می شود.

کمبود بودجه چیزی است که در متن طرح مشاوره تأیید شده است. با این حال ، MCTIC  خاطر نشان كرد كه مسئله بر سر تمرکز منابع در مؤسسات دولتی است ، برخلاف كشورهای ثروتمند كه در آنجا سهم عمدتا از کسب و کارها حاصل می شود.

در اوایل سال جاری ، وزیران پیشین هشدار داده اند که کاهش بودجه عمومی برای علم و فناوری در برزیل باعث تضعیف توسعه کلی اقتصاد ملی و همچنین رقابت بین المللی این کشور خواهد شد و دولت به فکر برنامه هایی برای بهبود و رشد آن است .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها