سیستم عامل روباتی مایکروسافت برای ویندوز 10

0
501
سیستم عامل روباتی مایکروسافت برای ویندوز 10
A visitor tries out Microsoft Corp.'s Windows 10 operating system on the Surface 3 tablet device during a launch event in Tokyo, Japan, on Wednesday, July 29, 2015. The release of Microsoft's new Windows 10 operating system -- an event that in years past sparked a surge of computer buying -- will do little to ease the four-year sales slump that's been dogging the PC industry. Photographer: Kiyoshi Ota/Bloomberg via Getty Images
سیستم عامل روباتی مایکروسافت برای ویندوز 10
 

کالاسودا – در سال های اخیر صنعت روباتیک رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است و انتظار می رود که تا سال 225، ارزش این صنعت به 500 میلیارد دلار رسیده و با توجه به دوران مالی و سودی که تاکنون برای شرکت ها داشته، سرمایه گذاری در مورد آینده آن خوشبین هستند.

شرکت روباتیک GreyOrange از اوایل سپتامبر 140 میلیون دلار از پلتفرم روباتیک خود را به فروش رساند و شرکت Starship نیز 25 میلیون دلار برای اتوماتیک کردن ناوگان حمل و نقل خود و ورود به حوزه روباتیک سرمایه گذاری کرد. بنابراین دنیا به سمت رفتن به این سمت و روباتیک کردن کسب وکار خود است.

چیزی که کسب وکارها برای روباتیک کردن خدمات خود به آن احتیاج دارند، یک سیستم عامل روباتیک یا ROS است. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که سرمایه گذاری ها و تلاش هایی را بر روی جنبه های هوش مصنوعی این قضیه به انجام رسانده است. اولین میان افزار روباتیک منبع بازی توسط محققان هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد طراحی شد که برای کنترل دستگاه ها در سطوح پایین، انتزاع سخت افزاری و … به انجام می رسید. مایکروسافت در پی تکامل این سیستم بر روی ویندوز 10 است.

اولین سیستم عامل روباتی

اولین سیستم عامل روباتی مایکروسافت ROS1 نام خواهد داشت و به صورت یکپارچه با ویژوال استودیو، محیط یکپارچه مایکروسافت و ویژگی های شبیه سازی و اینترنت اشیا ادغام خواهد شد. مایکروسافت اعلام کرد که ROS1 یک نسخه آزمایشی خواهد بود که به توسعه دهندگان اجازه می دهد که روبات های پیچیده بسازند و همچنین ویژگی ها امنیتی اینترنت اشیاء ویندوز 10 را به همراه خواهد داشت.

 ROS1 به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد که از قابلیت های پیشرفته مانند نسخه کامپیوتر، یادگیری ماشینی ویندوز و سرویس شناختی Azure در کنار سایر قابلیت ها در روبات هایشان استفاده کنند. آنها همچنین یک محیط شبیه سازی ROS در حال اجرا روی Azure را نشان دادند که ترکیبی از روبات ها در دنیای مجازی را شبیه سازی می کند.

لو آمادیو، مهندس نرم افزار اصلی اینترنت اشیا در یک پست وبلاگ در این خصوص نوشته است: «مردم همیشه مجذوب روبات ها هستند. امروزه روبات های پیشرفته به زندگی، محل کار و خانه های ما نفوذ پیدا کرده اند. همانطور که روبات ها پیشرفت می کنند، ابزارهای توسعه ای نیز برای این کار نیاز است. ما روباتیک با هوش مصنوعی را به عنوان فناوری قابل دسترس جهانی برای تقویت توانایی های انسانی می بینیم و این توسعه نیاز به مدیریت و امنیت دارد، چیزی که ما آن را با اکوسیستم سیستم عامل روباتی امکان پذیر خواهیم ساخت.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید