سیم کارت های بی اعتبار در کمین زائران

0
368

کلاهبرداران در تلاشند با فروش سیم کارت های بی اعتبار به زائران اربعین حسینی (ع) از آن ها سواستفاده کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، زائران عتبات عالیات که از سوی ایران راهی شدند به دلیل صرف هزینه های کمتر در برقراری تماس های تلفنی در بسیاری از موارد، سیم کارت های عراقی خریداری می کنند و حالا اعلام شده که در برخی از موارد به آن ها سیم کارت بی اعتبار فروخته می شود.

پلیس فتا در این زمینه به زائران اربعین حسینی (ع) هشدار داده و اعلام کرده که به دنبال رسیدن گزارش هایی مبنی بر فروش سیم کارت های عراقی فاقد اعتبار به زوار حرم اباعبدالحسین (ع) به پلیس فتا، توصیه می کنیم از خرید سیم کارت از افراد دستفروش اجتناب کنند.

پلیس از زائران خواسته تا سعی کنند از مکان های معتبر سیم کارت خود را تهیه کنند.

این هشدار از سوی پلیس فتا در حالی منتشر می شود که در حال حاضر سه اپراتور آسیاسل، زین و کورک تلکام، سیم‌کارت‌های عراق را ارائه می‌دهند و هزینه خرید سیم‌کارت عراقی ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ تومان است و اعتبار ۳۰ روزه دارد و کاربران می‌توانند علاوه بر تماس تلفنی، از طریق اینترنت نیز با اقوام خود در ارتباط باشند.

طبق آمار اعلام شده، سیم‌کارت آسیاسل هزینه مکالمه درون شبکه را نیم بهاء محاسبه می کند. هزینه تماس درون شبکه آسیاسل هر ثانیه ۳ دینار و هزینه تماس از آسیاسل به سایر اپراتورهای عراق هر ثانیه ۵ دینار است.

همچنین زائرینی که از سیم‌کارت زین استفاده می‌کنند، می‌توانند هزینه مکالمه درون شبکه خود را با ارسال عدد ۲ به شماره ۲۰۳۴ نیم بها کرده و ۵۰۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنید.

از سویی دیگر هم، مشترکان سیم کارت های کورک تلکام با شماره گیری کد دستوری #۲۵۴* میزان ۱۵۰۰ دینار از شارژ را پرداخت می کنند تا مکالمه با شش نفر برای آن ها نیم‌بها شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها