سیگارهای الکترونیک زیر ذره بین FDA

0
277

سیگارهای الکترونیک زیر ذره بین FDA

کالاسودا_سازمان FDA  در تلاش است تا طرحی جدید را برای کاهش مخاطرات مصرف سیگارهای الکترونیک مورد سنجش قرار دهد.

سیگاری بودن جزو پدیده های رایج جامعه است. موضوعی که گرچه چندان خوشایند نیست،اما در بلندمدت عواقبی خطرناک برای سلامت جسمانی افراد خواهد داشت.بر همین اساس است که هر روز تبلیغات متعددی در خصوص روش های ترک سیگار مطرح می شود.

عده ای مشاوره روانی را توصیه می کنند و عده ای دیگر بر کاهش تدریجی نیکوتین تاکید دارند. اما در این میان برخی از افراد نیز به استفاده از سیگارهای الکترونیک تمایل دارند. سیگارهایی که بر اساس تبلیغاتشان میزان مصرف نیکوتین افراد را در بازه های زمانی مشخص به تدریج کاهش می دهند.

با این وجود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی بارها و بارها در خصوص مضرات استفاده از این نوع سیگارها هشدار داده اند. درواقع بر اساس پژوهش های سازمان های پزشکی ، برخی از انواع سیگارهای الکترونیک نه تنها به کاهش اعتیاد افراد به نیکوتین کمک نمی کنند، بلکه منجر به افزایش وابستگی افراد به مواد مضر و خطرناک سمی می شوند. اما علت چنین نگرشی چیست؟

به گفته پژوهشگران این سیگارها حاوی مایع های خطرناکی هستند که قرار است جایگزین طعم و رنگ سیگار طبیعی شود. اما این مواد می توانند خود عامل یک اعتیاد ثانویه باشند. درواقع با توجه به کوتاه بودن عمر سیگارهای الکترونیک، اطلاعات در مورد مضرات این کالا، چندان تکمیل نیست.

با این وجود،سازمان FDA  طرحی را در دست دارد که بر اساس آن نرخ مصرف سیگارهای الکترونیک را تا پایان سال ۲۰۲۰ به حداقل کاهش د هد . چرا که گزارش های این سازمان تا پایان سال ۲۰۱۶ خبرهای نا امید کننده را در خصوص سیگارهای الکترونیک منتشر کردند.

بر اساس این گزارش ها،در یک بازه زمانی ۴ ساله تنها ۳۰ درصد از افرادی که سیگارهای الکترونیک مصرف می کردند موفق به ترک اعتیاد خود شدند و باقی افراد به مواد به کار رفته در این سیگارها دلبستگی پیدا کردند . موضوعی که می تواند نوعی نگرانی جهانی تلقی شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها