شرکت اپل باز هم پلیس را به مبارزه می طلبد

0
708
شرکت اپل باز هم پلیس را به مبارزه می طلبد

شرکت اپل باز هم پلیس را به مبارزه می طلبدکالاسودا_ به تازگی خبری در مورد شرکت اپل منتشر شده است که نشان می دهد که شرکت اپل باز هم پلیس را به مبارزه می طلبد.

به روزرسانی جدید شرکت اپل برای سیستم عامل iOS

اوایل امسال ، اپل به روزرسانی جدید iOS خود را به بازار عرضه کرد و هدف آن جلوگیری از برنامه های هک مانند GreyKey بود. این برنامه توسط نهادهای دولتی و پلیس مورد استفاده قرار می گیرد. اما اولین پچ iOS 11.4.1 زیاد موفقیت آمیز عمل نکرد و باز هم این برنامه می توانست با الگویی تازه این سیستم عامل را هک کند. این موضوع به نظر می رسد که با ارائه نسخه جدید iOS 12 به طور کامل تغییر کرده است و برنامه GreyKey دیگر نمی تواند این سیستم عامل را هک کند.

برنامه GreyKey و هک کردن سیستم عامل iOS

برنامه GreyKey اولین بار توسط یک سری توسعه دهنده به بازار عرضه شد که فقط به نهاد نظارتی و دولتی مانند پلیس فروخته می شد تا آنها بتوانند در تحقیقات خود برای هک کردن گوشی های iPhone استفاده کنند اما حالا به نظر می رسد که دیگر این برنامه پاسخگو نیازهای پلیس نخواهد بود و این برنامه دیگر کاربرد نخواهد داشت. برنامه GreyKey تنها می تواند بخشی از سیستم عامل iOS را هک کند و بخش هایی که رمزنگاری نشده است را به صورت خیلی محدود برای کاربر نمایان می سازد. ارائه نسخه به روزرسانی شده ی iOS 12 به طور کامل پلیس را به مبارزه طلبیده است و تصمیم دارد تا سیستم عامل خود را از هر سیستم خارجی در امان نگاه دارد. حالا به نظر می رسد که برنامه GreyKey به طور کامل از دسترس خارج شده است.

شرکت اپل باز هم پلیس را به مبارزه می طلبد

راه حل برنامه GreyKey برای حل این مشکل

هنوز مشخص نیست که شرکت اپل چه کاری با سیستم عامل خود انجام داده است که دیگر برنامه GreyKey نمی تواند دسترسی خاصی به سیستم عامل iOS داشته باشد اما به نظر می رسد که الگوی امنیتی این سیستم عامل تغییر کرده است. هنوز هیچ کسی از برنامه آینده شرکت اپل خبر ندارد اما اگر این برنامه باز بتواند دسترسی خاصی به سیستم عامل iOS داشته باشد به زودی از آن جلوگیری خواهد شد.

شکی نیست که به زودی توسعه دهنده های شرکت GreyKey تلاش می کنند راه جدیدی را برای دسترسی به سیستم عامل iOS پیدا کنند و به نظر ما این جنگ کماکان ادامه خواهد داشت.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها