این رباتها خریدتان را جابجا می کنند

0
487

کالاسودا – شرکت والمارت در حال تست ویژگی ربات های تحویل کالا است که می توانند خریدهای شخصی مشتریان را حمل و نقل کنند.

ساکنین شهرهای سیلم، نیوهمپشایر و …، این هفته خبر خوبی شنیدند. آنها اکنون شانس این را دارند که یک ربات به زودی دستیار شخصی خود برای حمل و نقل کالاهایشان خواهد شد. بزرگترین خرده فروشی جهان در حال حاضر در حال همکاری با مرکز نوآوری آلرت مستقر در ماساچوست – یک شرکت اتوماسیون خرده فروشی – است که تکنولوژی اخیر الفابت را در فروشگاهی با فضای ۲۰ هزار فوت در شهر سیلم اجرا می کند.

شرکت در مورد سیستم آلفابت (Alphabot) – که به طور خاص برای والمارت توسعه یافته است- می گوید این سیستم شامل چرخ های دستی اتوماتیک است که مواد و کالاها را از قفسه ها بازیابی کرده و برای نگهداری به دست کارمندان سفارش داده یا برای تحویل و سفارش اماده می کنند. والمارت می گوید: اکثر موادی که این ربات ها حمل خواهند کرد شامل مواد غذایی یخ زده و فریزری است و سایر مواد تازه در اولویت های بعدی قرار دارد. حدود ۹۵ درصد از سفارشات در کمتر از ۸ دقیقه برداشت خواهد شد.

والمارت در این باره نوشت: با کمک سیستم الفابت و ربات هایمان ، تمرکز بیشتری را بر روی خدمات و فروش قرار داده ایم، دو چیزی که اغلب لذت بخش ترین بخش کار ماست. در حالی که این تکنولوژی می تواند بر کارهای روزمره و قابل تکرار می تواند لحاظ شود و به مشتریان نیز در جابجایی کالاهایشان کمک کند.

طبق خبرها، فروش این فروشگاه آنلاین در بهترین حالت خود قرار دارد و بر طبق گزارش موسسه فود مارکتینگ تا سال ۲۰۲۵، این فروشگاه ۲۰ درصد از سهم بازار ایالت متحده در زمینه مواد غذایی را کسب خواهد کرد که ارزش آن به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد. در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از این خریداران آنلاین هستند و بیش از ۹ درصد نیز ماهی یکبار به این فروشگاه مراجعه می کنند.

والمارت قصد دارد تحویل آنلاین بسته بندی مواد غذایی خود را  در ۱۸۰۰ فروشگاه تا پایان سال جاری به میزان ۲۰۰۰ افزایش دهد.

مرکز نوآوری آلرت، تنها استارتاپ مختص توسعه ربات ها برای سر و کله زدن با چالش های فروشگاه های انلاین و خرده فروشی ها نیست. بلکه یکی از فروشگاه های زنجیره ای بریتانیا به نام Ocado  نیز گام هایی را در این راه برداشته است. آنها یک سیستم بسته بندی که از دید کامپیوتری برای انتقال کالاها استفاده می کند، طراحی کرده اند. این شرکت می تواند رباتهایی را توسعه دهند که به طور مستقل در فروشگاه حرکت کرده و موجودی قفسه ها را بررسی کند. جالب است بدانید که خود والمات یکی از مشتریان این ربات هم هست.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید