چگونه ژاپن المپیک ۲۰۲۰ را از موج گرما نجات خواهد داد؟!

0
1300

کالاسودا_ژاپن قصد دارد میزبان المپیک ۲۰۲۰ باشد اما آیا با این وضعیت گرما و شدت گرمای بی سابقه می تواند این کار را با موفقیت انجام دهد؟ پاسخ مثبت است. این کشور با کمک تکنولوژی این کار را می کند.

بر اساس خبرهای منتشر شده از کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ ، این روزها توکیو پیشنهاداتی را در خصوص فرار از گرمازدگی در طول بازی‌های المپیک مطرح کرده است.

از چادرهای هوشمند تا فن های سیار

ژاپن قصد دار با کمک چادرهای هوشمند، فن‌های خنک‌کننده و چتر برای کاهش خطرات گرمازدگی توسط کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مواردی را اجرایی کند.

این پیشنهادات به دنبال کشته شدن ۹۶ نفر در ژاپن در ماه جولای به خاطر گرمازدگی در دمای ۴۰ درجه مطرح شده است. تعداد کشته‌شدگان ۴ برابر نسبت به ماه قبل سال گذشته افزایش داشته است.

گزارشات حاکی از این است بین ۳۰ آوریل تا ۲۹ جولای ۵۷ هزار و ۵۳۴ نفر در سراسر ژاپن به دلیل گرما به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. در کل ۱۲۵ نفر جان خود را به دلیل گرمای بی‌سابقه در ژاپن از دست داده‌اند.

 

اقدامات فناورانه کمیته المپیک شامل چه مواردی است؟

سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ گفت: ما اصلا درباره شرایط آب و هوایی خوشبین نیستیم. در خصوص اقداماتی که قرار است برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ انجام شود صحبت‌هایی با دولت و مقامات شهری توکیو داشتیم.

وی افزود: توکیو ۲۰۲۰ آماده مقابله با اقدامات گرمایشی با ۳ هدف است، برای ورزشکاران، تماشاگران و نیروی کار. اقدامات در نظر گرفته شده تاکنون شامل نصب چادر است که براساس حجم تماشاچیان مورد انتظار می تواند در ورودی‌ها نصب شود. فن‌های خنک کننده بزرگ با توجه به میزان مورد انتظار صف در مناطق مورد نظر جلوی سالن‌ها از دیگر پیشنهادات است. همچنین مناطق سایه‌دار و استراحت در تمام فضاهای سالن و غذاخوری در نظر گرفته شده است.

استفاده از فن های غول پیکر

استفاده از فن های غول پیکر،آخرین تیر ترکش ژاپنی ها برای مبارزه با گرمای بی سابقه هوا است. درواقع ژاپنی ها در تلاشند با استفاده از این فن های هوشمند به سرعت با گرمای هوا مقابله کرده و البته رضایت تماشاچیان را نیز جلب کنند.

به نظر شما واقعامی توان به فن های غول پیکر وابسته بود و اطمینان داشت که هیچ مشکلی رخ نمی دهد؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید