شرکت گوگل از سیستم پیامک هوشمند پرده برداری می کند!

0
311
شرکت گوگل از سیستم پیامک هوشمند پرده برداری می کند!

به تازگی خبری جذاب در مورد شرکت گوگل منتشر شده که نشان می دهد این شرکت قصد دارد در پروژه Google Fi از سیستم پیامک هوشمند خود پرده برداری کند.

سیستم پیامک هوشمند شرکت گوگل

سیستم پیامک هوشمند یا همان RCS ، سیستمی است که هم اکنون جای خود را در شرکت های مخابراتی آمریکایی پیدا کرده است و قصد دارد جانشین سیستم پیامکی یا همان اس ام اس و ام ام اس شود. با پیدایش سیستم پیامک هوشمند دیگر کاربران می توانند از طریق پیامک عکس ، ویدئو ، کلیپ های صوتی و دیگر فایل های صوتی و تصویری و حتی اموجی و استیکر ارسال کنند.

ویژگی های سرویس RCS

شاید شما فکر کنید این موضوع هم شبیه برنامه ای مانند واتساپ یا فیسبوک مسنجر یا حتی وایبر است ولی این سیستم کاملا با این برنامه ها تفاوت دارد. سیستم پیامک هوشمند RCS این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که بتوانند تا 8000 هزار کاراکتر ارسال کنند در حالتی که یک اس ام اس معمولی حدودا 160 کاراکتر بود.

ارائه این سرویس در بعضی از شرکت های مخابراتی آمریکایی

یک سری از سرویس های مخابراتی آمریکایی هم اکنون سرویس RCS را در سیستم های خود تعبیه کرده اند و بعضی از گوشی ها مانند Pixel 3 و Pixel 3 XL و حتی سامسونگ گلکسی اس 7 و اس 7 Edge این قابلیت را در سیستم های خود دارا هستند.سیستم پیامک هوشمند شرکت گوگل

اضافه شدن این سرویس به گوشی های Fi به صورت اتوماتیک

امروز گوگل اعلام کرد که سرویس پیامکی RCS به زودی در گوشی های Fi شرکت گوگل قابل استفاده خواهند بود و اگر شما هم دارای گوشی های Fi شرکت گوگل هستید ، این سرویس به صورت اتوماتیک در گوشی های شما فعال خواهد بود و شما دیگر نباید کار اضافه ای را انجام دهید.

نحوه اضافه کردن این سرویس به گوشی های اندرویدی

در غیر این صورت شما باید برنامه پیام رسان گوگل را از گوگل استور دانلود کنید و این سرویس را در این برنامه فعال سازید. بعد از نصب برنامه شما باید با پیامی حامل تنظیمات RCS مواجه شوید. البته گفته شده که این سرویس فعلا در گوشی های iPhone مشاهده نخواهد شد ولی امکان دارد که این اتفاق خیلی زودتر از زمان خود به این گوشی ها نیز اضافه شود. در مورد کشور خودمان ایران هم باید بگوییم که شاید این سرویس هم در شبکه های مخابراتی کشور دیده شود ولی زمان اضافه شدن این سرویس به ایران هنوز علامت سوالی است که برای آن جوابی شنیده نشده است.

نظر شما در مورد این سرویس پیامکی چیست؟ آیا شما هم موافق اضافه شدن این سرویس به شرکت های مخابراتی ایران هستید؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها