شناسایی و شارژ خودروهای خودران توسط روبات‌ها

0
320

کالاسودا – سیستم شارژر روباتیکی طراحی‌شده که می‌تواند خودروهای خودران را شناسایی کرد و آن‌ها را شارژ کند. بدین ترتیب در آینده‌ای نزدیک نیاز نیست خودتان مسئولیت شارژ خودرو را بر عهده بگیرید و آن را به عهده این روبات بسپارید.

خودروسازان با استفاده از شارژرهای روباتیک که به‌صورت خودکار می‌توانند خودروها را شارژ کنند، می‌خواهند جذابیت خاصی به خودروهای ویژه‌ای چون تسلا یا فولکس‌واگن دهند تا مشتریان بیشتری را به استفاده از این خودروها ترغیب کنند. این سیستم جدید روباتیک با این هدف طراحی‌شده است که تا با انواع وسیعی از خودروهای الکتریکی کار کند و دیگر برندها نیز به زودی به این پروژه می‌پیوندند.

این سیستم درواقع بخشی از پروژه KoMoT (یا تحرک ساده از طریق ادغام تکنولوژی) است. این خودرو توسط تیم فن‌آوری دانشگاه گریت اتریش و با همکاری شرکت‌هایی چون BMW، مگنا، شرکت اتوماسیون KEBA و انجمن مهندسان خودرو اتریش طراحی‌شده است.

سیستم روباتیک شارژ خودروهای خودران می‌تواند در داخل یا خارج ایستگاه شارژ در محیط داخلی یا فضای باز مستقر شود. آن دارای چند دوربین است که می‌تواند تصویر وسایل نقلیه‌ای که در آنجا پارک می‌شود را ببیند. اتومبیل‌ها در نقطه دقیقی پارک نمی‌شوند و سیستم در شرایط مختلف نوری نیز کار می‌کند و توانایی تشخیص خودروهای خودران را دارد.

با تجزیه و تحلیل تصاویر این دوربین، شارژر با ظرفیت بالا قادر به شناسایی مدل و برند ماشین است، به‌علاوه می‌تواند پورت شارژ خودرو را نیز به‌صورت خودکار شناسایی کرده و آن را پیدا کند. سپس یک پلاگین شارژ مایع از نوع دقیق به آن وصل شده و به آن می‌چسبد. در برخی موارد، ظرف چند دقیقه می‌توان فرآیند شارژ را تکمیل کرد.

برنارد والزل، که امر نظارت بر این پروژه را بر عهده داشته است دراین‌باره می‌گوید: «ما برای اولین بار یک راه برای بارگیری خودکار چند وسیله نقلیه پشت سر هم، با استفاده از یک ایستگاه شارژ روباتیک بدون نیاز به تطبیق وسایل نقلیه پیدا کرده‌ایم«.

یک خودرو خودران از تجهیزات متعددی تشکیل شده است که مهم‌ترین آن را سیستم تشخیص موانع و البته سیستم هوشمند هدایت خودرو تشکیل می‌دهد. سیستم تشخیص موانع معمولا از سنسور‌های حرکتی و تجهیزات مختلفی از قبیل رادارهای لیزری و دوربین‌های فیلم‌برداری از محیط تشکیل‌شده‌اند که می‌توانند تمامی محیط اطراف خودرو را در زمان بسیار کمی بررسی کرده و این‌گونه وجود هر مانعی را به‌سرعت تشخیص دهند. علاوه بر این موارد، خودروهای خودتان می‌توانند موقعیت ورود به جایگاه سوخت‌گیری را تشخیص دهند و فرآیند شارژ توسط این سیستم روباتیک را نیز ساده سازند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید