روی این نیمکت ها بنشینید تا شارژ شوید!

0
703

کالاسودا_شارژ کردن تلفن‌های همراه به کمک نیمکت‌های پارک موضوعی جالب و مهیج است. موضوعی که به مدد یک شرکت دانش بنیان اجرایی شده است .

مخترعان جوان وارد عمل می شوند

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به طراحی مبلمان‌های هوشمند شهری شده است که تلفن تان را شارژ می‌کند.اختراعات جوانان نخبه در شرکت های دانش بنیان بسیار مهم است و طرح های مبتنی بر دانش رشد و پیشرفت کشورهای مذکور را به دنبال دارد.

انرژی خورشیدی را دریابید

این روزها، بهره مندی از انرژی خورشیدی بسیار رایج شده و گروهی از محققان آلمانی موفق شده اند نوعی نیمکت خورشیدی تولید کنند. این نیمکت خورشیدی می تواند اقدام به ذخیره سازی حجم زیادی از انرژی کرده و در نتیجه محصولات حوزه تکنولوژی مثل موبایل ها را شارژ کند.

مهم ترین ویژگی ها

مهم ترین ویژگی های این محصول را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
_ سازگار با محیط زیست
_قابل استفاده در انواع فضاهای شهری
_ صرفه جویی انرژی
_کاهش مدت زمان شارژ
_ دوگانه شدن سیستم های شهری

چرا انرژی خورشیدی حائز اهمیت است؟

نرژی خورشیدی یکی از پاک ترین و در دسترس ترین منابع انرژی برق در کره زمین و به خصوص مناطقی با تابش بالای سالانه پرتوهای خورشیدی، مثل کشور ایران است. انرژی خورشیدی از تبدیل فوتون‌های نور خورشید که حامل انرژی بسیار زیاد و نا متناهی هستند به دست می‌اید .

تا زمانی که خورشیدی به تابش خود ادامه دهد، انرژی خورشیدی و انرژی برق سولار رایگان در دسترس عموم است.
در یک سیستم انرژی خورشیدی، چندین پنل خورشیدی به یکدیگر متصل شده، سپس با استفاده از یک شارژ کنترلر انرژی خورشیدی تولید شده توسط خود را به یک مجموعه ذخیره سازی انرژی خورشیدی که معمولا مجموعه ای از باتری های درون یک کابینت باتری را شامل می شوند، کار خواهند کرد.

پس از شارژ باتری سیستم انرژی خورشیدی، انرژی برق ذخیره شده در باتری ها در صورت نیاز برای استفاده در تجهیزات برقی از طریق اینورتر و استابلایزر به برق شهری ۲۲۰ ولت تبدیل شده و توسط تجهیزات برقی از قبیل لامپ و تلویزیون و مانیتور و کامپیوتر و لپ تاپ و یخچال و کولر و سایر کالاهای برقی مورد استفاده قرار میگیرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید