بزرگ ترین صفحه نمایش 16K سونی در ژاپن با هیبت مسحور کننده

0
1485
 بزرگ ترین صفحه نمایش 16K سونی در ژاپن با هیبت محسور کننده

بزرگ ترین صفحه نمایش 16K سونی به زودی در ژاپن در معرض نمایش قرار داده خواهد شد. صفحه نمایش های 16K سونی کیفیت 16 برابری نسبت به تلویزیون های 4K و 64 برابر کیفیت بالاتر نسبت به تلویزیون های معمولی 1080p امروزی است، به این معنی که می تواند تصاویر را با جزئیات بسیار دقیق تری نسبت به تلویزیون های معمولی نشان دهد.

اندازه این اسکرین به اندازه ای خواهد بود که گویی جلوی یک اتوبوس ایستاده اید و حتی اگر نزدیک آن شوید نیز تاری ای در آن نخواهید دید. یک متخصص در این باره بیان کرده است احتمالا تکنولوژی 16K برای فیلتر کردن محصولات مصرفی به انجام خواهد رسید.

این صفحه نمایش دارای ابعاد 63 فوت در 17 فوت (19.2 متر در 5.4 متر) است که در حال حاضر در یک مرکز تحقیقاتی جدید ساخته شده است که برای گروه لوازم آرایشی ژاپنی Shiseido در شهر یوکوهاما در جنوب توکیو ساخته شده است. این صفحه نمایش در حال عمودی به قدری بزرگ است که می تواند روی دیوار از طبقه اول تا دوم را پشتیبانی کند.

صفحه نمایش هایی محسور کننده

تولید این صفحه نمایش توسط سونی در نمایشگاه ملی انجمن پخش (NAB) اعلام شد که در حال حاضر در لاس وگاس برگزار می شود. دیوید مرسر از مشاوره استراتژی تجزیه و تحلیل این شرکت در این باره می گوید: “ما به تدریج در اواخر دهه به سوی تکنولوژی تلویزیون های 8K حرکت می کنیم، اما کسی چه می داند که چه مدت طول می کشد تا فراتر از آن رفته و کیفیت 16K را اعمال کنیم. این تکنولوژی در حال حاضر در دنیا به شرکت های بزرگ محدود می شود. اما هیچ شکی در مورد اعمال شدن ان وجود ندارد. این صفحه نمایش ها بسیار جذاب هستند و نسبت به صفحه نمایش های 8K کاملا مسحور کننده به نظر می رسند.

 بزرگ ترین صفحه نمایش 16K سونی در ژاپن با هیبت محسور کننده

این مدیر در این باره می گوید: «هنگامی به این رزولوشن رسیدید، تجربه ای مشابه با واقعیت مجازی را حس خواهید کرد، به طوری که چشمان شما کاملا عمق محتوا را درک خواهند کرد. سونی پیش از این نیز یک صفحه نمایش 16K جداگانه نیز برای فرودگاه Haneda Airport توکیو طراحی کرده بود که به نظر می رسد از چندین صفحه نمایش کوچکتر ساخته شده است تا یک تصویر بی نظیر را برای تبلیغات و اطلاع رسانی ارائه کند. با توجه به اینکه این صفحه نمایش ها بدون حاشیه بودند کاملا در کنار هم فیت شدند و هیچ شکاف قابل مشاهده ای در تصویر دیده نمی شود و گویی یک تصویر واحد را مشاهده می کردیم.

سونی این تکنولوژی را Crystal LED نامیده است و نام برند آن را برای صفحه نمایش Micro-LED  انتخاب کرده است. سامسونگ نیز تجربه ساخت این فرمت را دارد.

نوآوری هایی که این شرکت استفاده می کنند نیاز به نور پس زمینه ندارد. اما بسیار روشن تر از صفحه های OLED واست که هنوز نقاط سیاه و پیکسل های روی تصویر آنها مشخص است. در این حال هزینه های تولید بالای این اسکرین های جدید آنقدر بالاست که استفاده گسترده از آن گران تمام می شود. در حال حاضر سونی این اسکرین را برای لابی های اداری، نمایشگاه های خودرو، سینماها و تم پارک ها خواهد ساخت و بیشتر هدف تجاری دارد.

از آنجا که فیلم های 16K زیادی در سراسر دنیا وجود ندارد، بسیاری از این صفحه نمایش های تولید شده در مراکز خود فیلم های حیات وحش پخش می کنند تا محتوای اختصاصی خود را بسازند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها