علل  تکنولوژیک قطعی برق تهران چیست؟

0
476

کالاسودا_این روزها برق تهران به طور مرتب قطع می شود. اما موضوع این است که چگونه می توان با مشکل بی برقی مقابله کرد و اساساً تکنولوژی چه نقشی در حل مشکل بی برقی دارد.

کاربرد نانو تکنولوژی در صنعت برق

تکنولوژی مواد، یک تکنولوژی بنیانی در زمینه فنآوری اطلاعات، حفاظت محیط زیست، بهینه سازی مصرف وتولید انرژی است. از سوی دیگر نانوتکنولوژی قابلیت بالایی در اصلاح خواص مواد مورد مصرف و ابداع کاربردهای جدید برای مواد با کنترل ریزساختار آنها در ابعاد بسیار بسیار ریز دارد و از این رو میتوان ظهور آن را یک انقلاب بزرگ در ‎‎آغاز قرن بیست و یکم دانست. بطور کلی پیشرفتهای حاصل از نانوتکنولوژی در شاخه متالورژی رامیتوان به دو دسته تقسیم کرد:

الف) پیشرفتهای حاصله در ساخت و تولید

ب) پیشرفتهای حاصله در تغییر خواص مواد مورد مصرف یه کمک نانوتکنولوژی

توافقنامه پاریس و تکنولوژی تامین برق

درباره اینکه آیا قطعی برق در پیوند با پیمان اقلیمی پاریس است یا نه گفته هایی در شبکه مجازی پخش می شود، برخی قطعی برق را ناکارمدی دولت می دانند و می نویسند که اگر دولت پیمان پاریس را امضا نمی کرد ما قطعی برق نداشتیم، شماری از افراد بیش از آنکه به دنبال گفتن راستی ها باشند، یا بر هر کار کهن  دولت مُهر تایید می زنند یا همه کردارها را با عینک بدبینی می نگرند.

توافقنامه اقلیمی پاریس قراردادی در چارچوب پیمان‌ نامه سازمان ملل در زمینه تغییرات اقلیمی (UNFCCC) است که قرار است از سال ۲۰۲۰ به حل مسائل مرتبط با تعدیل،‌تامین بودجه و سازگاری با بحران انتشار گازهای گلخانه‌ای بپردازد.

متن این توافقنامه پس از مذاکراتی که میان نمایندگان ۱۹۵ کشور جهان در بیست و یکمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در پاریس انجام گرفت، تصویب شد و در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ به تایید عمومی رسید.

این پیمان در روز زمین، برابر با ۲۲ آوریل سال ۲۰۱۶ در مراسمی در نیویورک به امضا رسید.

برق و گازهای گلخانه ای

در چند دهه اخیر، بیشترین رشد وابسته به پخش گازهای گلخانه ای در چین رخ داده است که می خواهد در صنعت رقیب آمریکا باشد، اگر تولید گاز گلخانه ای آمریکا برابر ۶ باشد، تولید گازهای گلخانه ای چین هم اکنون ۱۰ است. چین وهندوستان روی هم بیش از دو برابر آمریکا، گازهای گلخانه ای تولید می کنند، البته این دو کشور می گویند که در مقایسه با جمعیت، سرانه تولید گازهای گلخانه ای آنها کم است.

دو کشور چین و هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس همگی در کنار اقیانوس هند هستند و با سرعت تولید گازهای گلخانه ای خود را افزایش می دهند چون بخش بزرگی ازسامانه های بارش زای ما در این اقیانوس شکل می گیرد، رشد صنعتی و تولید اینگونه گازها به زیان آب و هوای ایران و بویژه نیمه جنوبی آن است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید