عکس های اینستاگرامی سوژه سارقان شد

0
926

کالاسودا_این روزها شبکه های اجتماعی برای بسیاری از کاربران جذابند. از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام تا شبکه هایی مثل تلگرام.

در این میان عکس های اینستاگرامی می توانند حتی به سوژه ای برای سارقان تبدیل شوند. اما چگونه؟

فضای مجازی چندان امن نیست

شبکه ها و فضاهای  اجتماعی به ابزاری برای سارقان تبدیل شده است تا ببینند آیا خانه کسی خالی است یا خیر. به ویژه در طول تعطیلات تابستانی که مردم به مسافرت می‌روند و عکس‌های سفرشان را در این شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

خیلی از افراد به‌ویژه زمانی که مسافرت هستند، سعی می‌کنند تصاویر زیادی از خود و سفرشان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند اما کارشناسان معتقدند که این کار آنها را طعمه دزدان می‌کند.

آدرس خانه و محل کار را مخفی کنید

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌دانند که نباید آدرس خانه‌شان را در فضاهای آنلاین به اشتراک بگذارند اما گاهی ناخواسته لوکیشنی که مثلا در اینستاگرام یا شماره موبایلی که در فیس‌بوک می‌گذارند و همچنین عکس‌هایی که از مسافرت‌شان به اشتراک می‌گذارند، کار را خراب می‌کند. اطلاعاتی از این دست، شاید در عین ناباوری تهدیدات و عواقب بدی را در پی داشته باشد.

برخی از نکات مهم و سریع

توئیت‌ها یا عکس‌هایی که برخی می‌فرستند ممکن است برای زمان محدودی در شبکه مکان کاربر بایگانی و بعد منتشر شود. بنابراین سعی کنید چیزی را به اشتراک نگذارید که بعدا پشیمان شوید.

اطلاعات شخصی‌تان را در فیس‌بوک به اشتراک نگذارید

اگر آدرس خانه یا شماره موبایل‌تان را روی فیس‌بوک گذاشته‌اید مطمئن شوید که این اطلاعات برای دیگران مخفی است. هرگز در بخش وضعیت کنونی، اطلاعات آسیب‌پذیرتان را به اشتراک نگذارید.

از خطرات وای‌فای عمومی آگاه باشید

امروزه بیشتر مکان‌های عمومی مثل کافه‌ها، فروشگاه‌ها و پارک‌ها شبکه‌های وای‌فای رایگان ارائه می‌دهند. اگر به این شبکه‌ها وصل می‌شوید بدانید که به‌راحتی مانیتور می‌شوید. هکرها به راحتی می‌توانند موقعیت شما را از طریق هات‌اسپات وای‌فای ردیابی کنندو اطلاعات تان را بدزدند.

یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از این وای‌فای‌های عمومی استفاده از وی‌پی‌ان است.

تا زمانی که به خانه نرسیده‌اید از سفرتان عکس نگذارید

برای کسانی که دوست دارند واقعا از سفرشان عکس بگذارند توصیه می‌شود که تا زمانی که به خانه برنگشته‌اند این کار را نکنند. با این کار سارقان مطلع نمی‌شوند که چه زمانی خانه خالی بوده است.

مطمئن شوید که صفحه شبکه اجتماعی‌تان خصوصی (private) است

یکی از مهم‌ترین مسائل قبل از به ‌اشتراک‌گذاری اطلاعات‌تان در شبکه‌های اجتماعی این است که تنظیمات آن را طوری ست کنید که فقط دوستان‌ انتخاب‌شده‌تان عکس‌ها و فعالیت‌های آنلاین‌تان را ببینند و برای دیگران نامرئی است.

مطمئن شوید که هر چیزی که پست می‌کنید آنلاین باقی می‌ماند

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید