غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری اپل را نقره داغ کرد

0
310

کالاسودا_ غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری باعث شده اپل این روزها به شدت نقره د اغ شود غرامتی که به شرکت ویرنت ایکس مرتبط است.

این نخستین بار نیست که شرکت اپل در بحث غرامت گرفتار شده است. اما اکنون به دنبال شکایت از  این شرکت و رسیدگی به این پرونده در دادگاهی در تگزاس، هیات منصفه دادگاه یادشده رای خود را بر ضد شرکت اپل صادر کرد.

ماجرای این شکایت از این قرار است که اپل برخی فناوری های مورد استفاده برای ایمن سازی ارتباطات در گوشی آیفون را از شرکت ویرنت ایکس به دست آورده و حقوق مالکیت معنوی آن را نقض کرده است.

اما سابقه این درگیری بسیار زیاد بوده و ۲ طرف بر سر این موضوع از ۸  سال پیش  تا به حال با یکدیگر درگیری قضایی داشته اند.

جزئیات دقیق این پرونده نشان می دهد؛  ویرنت ایکس شرکتی است که تا به حال بارها بدین شیوه موفق به درآمد زایی به نفع خود شده است. اما آیا می تان این شرکت را نوعی شرکت ویژه اخاذی دانست ؟

ویرنت ایکس در سال ۲۰۱۰ شکایت خود در این زمینه را تقدیم دادگاه کرد و مدعی شد فیس تایم اپل، VPN on Demand و برخی قابلیت های پیام رسان iMessage توسط این شرکت به ثبت رسیده اند.اپل در ابتدا به پرداخت ۶۲۵.۶ میلیون دلار غرامت محکوم شده بود که سرانجام بعد از تجدیدنظر خواهی و بررسی مجدد به رقم فعلی کاهش پیدا کرد.

جالب است بدانید مدتی پیش یش اپل اعتراف کرد سرعت پردازنده آیفون های قدیمی که از باتری های کهنه بهره مند هستند را عمداً کاهش می دهد تا از خاموشی آنها جلوگیری کند. همانطور که انتظار می رفت، این مسئله سبب شد به سرعت چندین پرونده قضایی به خاطر نقض قرارداد علیه اپل شکل بگیرد؛ زیرا این کمپانی هیچوقت کاهش سرعت دستگاه را به مشتریانش اطلاع نداده بود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید