چیپستهای خاص کوالکام برای اینترنت اشیا

0
386

کالاسودا – کوالکام امروز اعلام کرد که به زودی دو تراشه جدید که به طور ویژه برای اینترنت اشیا طراحی شده است، منتشر میکند.

در حالیکه سری اسنپدراگون کوالکام گل سر سبد تراشه های گوشی های هوشمند هستند، اما تنها تولیدکننده های موبایل نیستند که از این چیپستها استفاده میکنند.  بلکه دیگر لوازم الکترونیکی نیز نیاز به پردازش سرعت بالا دارند و این امر در خصوص لوازم خانگی که با اینترنت کار میکنند صادق است. کوالکام با نگاه به این حوزه و ارائه پردازنده های خاصی برای این دستگاه های خانگی، به دنبال هر چه بیشتر هوشمند کردن خانه هاست.

به همین دلیل امروز کوالکام پلتفرم هوشمند ویژن خود را معرفی کرد که شامل اولین SOC هایی بود که این شرکت صریحا برای سخت افزارهای اینترنت اشیا ساخته است.

چیپستهایی با برند QCS605 و QCS603 ، تراشه های ۱۰ نانومتری کوالکام هستند که برای اجرا روی دستگاه هایی چون سیستم های امنیتی، خودروهای خودران، روباتها و دوربینهای عملیاتی مهندسی شده اند. کوالکام بر روی ایجاد تراشه هایی قدرتمند تمرکز کرده و ویژگی های مرتبط با هوش مصنوعی کارا را روی آنها بارگذاری میکند.

بسیاری از ویژگی های گوشی های هوشمند رده بالا نیز از این پلتفرم پشتیبانی میکند. از جمله این ویژگی ها میتوان به ضبط ویدئو با کیفیت ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، پشتیبانی از API های گرافیک اصلی، Wifi، بلوتوث و قابلیت ادغام با دستیارهای مجازی همانند گوگل اسیستنت و الکسای آمازون.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید