فرانسوی ها برای استفاده از موبایل شرط سنی گذاشتند

0
1474
فرانسوی ها برای استفاده از موبایل شرط سنی گذاشتند|کالاسودا

فرانسوی ها برای استفاده از موبایل شرط سنی گذاشتند|کالاسوداکالاسودا_ مدارس فرانسه استفاده از موبایل را برای دانش آموزان فرانسوی محدود کردند .این محدودیت سنی برای دانش آموزان فرانسوی تا ۱۵ سالگی است .

تا پیش از این بسیاری از دانش آموزان اروپایی عادت داشتند در مدرسه از موبایل های هوشمند خود استفاده کنند . موبایل هایی که کارکردهایی مثل ارسال فیلم و عکس های مختلف و حتی کارکردهایی مخرب تر مثل به راه انداختن موج های منفی را داشتند.

بر همین اساس هم تعداد زیادی از جامعه شناسان و فعالان امور کودکان معتقد بودند ، بی توجهی به تربیت کودکان و استفاده مکرر از تلفن های همراه هوشمند، نتایجی مخرب در زندگی فردی و اجتماعی آنان خواهد داشت. با این وجود و علیرغم همه تذکرها ، هیچ اقدام جدی در خصوص منع مصرف موبایل های هوشمند روی دانش اموزان اعمال نشده بود. اما به نظر می رسد اولیای مدارس در فرانسه به فکر راهکارهایی جدی تر افتاده اند تا کودکان را مهار کنند.

دانش آموزان فرانسوی از این پس حق استفاده از گوشی‌های تلفن همراهشان را در کلاس‌های درس و مدارس تا زمان رسیدن به سن ۱۵ سالگی نخواهند داشت.

به بیانی دقیق تر؛  این محدودیت برای تمامی دانش آموزان از سن  ۶ سالگی اعمال شده و تا ۱۵ سالگی ادامه پیدا می کند. محدودیت مذکور  از زمان آغاز تحصیلات دبیرستانی برای دانش آموزان فرانسوی برداشته می شود.

سازمان اموزش و پرورش کشور فرانسه هدف از این تصمیم را کاسته شدن از حواس پرتی دانش آموزان اعلام کرده و افزوده امیدوار است از این طریق سلامت و بهداشت روانی آنان نیز حفظ شود. چرا که بسیاری از دانش آموزان زمان زیادی را صرف استفاده از گوشی در مدرسه می کنند و حتی از این طریق تخلفاتی نابخشودنی و خطرناک را مرتکب می شوند.

با این وجود قوانین سختگیری معقولی دارند . چرا که دانش آموزان می توانند گوشی های خود را به همراهشان به مدارس ببرند، اما این گوشی ها باید تا پایان روز و زمان خروج از مدرسه قفل شده باقی بمانند.

نظر شما چیست ؟آیا این قوانین در ایران نیز کاربرد خواهد داشت ؟