کاهش تولید به سبب فروش ناامید کننده گوشی های آیفون XR و آیفون XS

0
627
کاهش تولید به سبب فروش ناامید کننده گوشی های آیفون XR و آیفون XS

شرکت اپل گزارش داده که هزینه تولید همه آیفون های جدید را کاهش داده است. به نظر می رسد که تقاضا برای سه آیفون جدید که اپل اخیرا رونمایی کرده است، به آن اندازه که انتظار می رفت نبوده است. یکی از خبرگزاری های معتبر گزارش می دهد که این شرکت تصمیم گرفته است که تولید هر سه آیفون جدید را که تنها چند ماه از تولید آن می گذرد، کاهش دهد. گفته شده که تقاضا برای آیفون های جدید به ویژه آیفون XR ضعیف است.

کاهش تولید به سبب فروش ناامید کننده

وال استریت ژورنال گزارش داده است که اپل سفارشات تولید برای هر سه آیفون جدید که در ماه سپتامبر عرضه شده را کاهش داده است، چرا که ظاهرا این آیفون تقاضای کمتری نسبت به آیفون های قبلی این شرکت دارد.

پیش بینی های اولیه نشان از فروش کند آیفون XR دارد. گزارش شده است که اپل طرح تولید خود را تا یک سوم کاهش داده است. قرار بود که تقریبا 70 میلیون واحد از این گوشی ها به فروش رود و اکنون این شرکت از تامین کنندگان خواسته است که تنها یک سوم از این میزان را بین سپتامبر 2018 و فوریه 2019 تولید کنند.

اپل بر روی طرح تولید خود مجددا تجدید نظر و آن را اصلاح کرده است. این ممکن است اندکی مشکل برای برای ترازنامه اپل در سال جاری ایجاد کند. این شرکت به تدریج از تکیه صرف بر تعداد دستگاه های فروخته شده فاصله می گیرد و بر میزان پولی که از فروش یک دستگاه از آن گوشی یا … به دست می آورد تمرکز خواهد کرد.کاهش تولید به سبب فروش ناامید کننده

اپل میزان فروش خود را اعلام نمی کند

 این یکی از دلایلی است که تمایلی به افشای میزان فروش آیفون نداشته باشد. در حالی که بسیاری شرکت های دیگر از میزان فروش سه ماهه سوم یا چهارم خود پرده برداشتند. اپل دیگر در گزارش‌ های مالی سه ‌ماهه‌ خود به تعداد فروش دستگاه‌ هایش اشاره‌ ای نمی‌ کند، بنابراین نمی‌ توان منتظر گزارش شفاف و جدیدی برای میزان فروش این شرکت بود. فروش اپل در فصل تعطیلات معمولا بسیار خوب است و انتظار می‌ رود این شرکت در اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۸ (آبان تا دی‌ ماه)، فروشی بین ۸۹ تا ۹۴ میلیارد دلار داشته باشد.

همه این ماجراها موجب نگرانی اپل شده و به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته که میزان سفارش این محصول به زنجیره‌ تولید را به شدت پایین آورد. البته فروش دیگر محصولات این برند همچنان بالاست و می تواند فروش کلی محصولات را سر به سر کرده و تاثیر منفی روی درآمد این شرکت نداشته باشد و آن را با افت کلی مواجه نکند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها