فعالیت اولین اپلیکیشن پسماند در ایران

0
169

برای نخستین بار در ایران یک اپلیکیشن به زودی راه اندازی می شود که براساس آن افراد می توانند به راحتی کالاهای بازیافتی خود را در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار دهند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اپلیکیشن پسماند برای نخستین بار در ایران قرار است به زودی از سوی شهرداری ارومیه راه اندازی شود.

اپلیکیشن پسماند چیست؟

اپلیکیشن پسماند یک برنامه موبایلی است که شهرداری ارومیه قرار است به زودی در اختیار شهروندان این شهر قرار دهد. این اپلیکیشن با همراهی شهرداری ارومیه و پارک علم و فناوری تهیه شده است که کاربران با نصب آن می توانند کالاهای بازیافتی خود را به سازمان مدیریت پسماند ارسال کنند.

استفاده از این اپلیکیشن مانند استفاده از تاکسی های اینترنتی همچون اسنپ و تپ سی است که شهروندان در آن به سازمان مدیریت پسماند اعلام می کنند که میزانی کالای بازیافتی در منزل یا محل کار آن ها وجود دارد و سازمان مدیریت پسماند پس از دریافت این پیام نزدیکترین خودروی حمل پسماند را راهی آن محل می کند. خودروها نیز موظف به دریافت کالاهای بازیافتی از شهروندان هستند.

مزایای اپلیکیشن پسماند

این اپلیکیشن سختی حمل کالاهای بازیافتی را از شهروندان گرفته و مدیریت زمان را هم برای آن ها و هم برای سازمان مدیریت پسماند رقم می زند. در ارومیه که اولین محل استفاده از اپلیکیشن پسماند است، 140 دستگاه خودرو با همراهی 880 پاکبان فعال خواهند بود تا بتوانند هم بر میزان کالاهای بازیافتی تفکیک شده بیافزایند و هم از زمان خود بهترین استفاده را ببرند. طبق اعلام سازمان مدیریت پسماند ارومیه روزانه 500 تا 800 کیلوگرم کالای بازیافتی از شهروندان ارومیه دریافت می شود که با راه اندازی اپلیکیشن پسماند، این میزان به بیش از یک تن افزایش خواهد یافت.

انتظار می رود پس از فعالسازی اپلیکیشن پسماند از سوی شهرداری ارومیه دیگر شهرهای کشور نیز متقاضی استفاده از این اپلیکیشن شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها