فعالیت مراکز پستی در مرزها

0
117

مراکز پستی گذرنامه زوار را در مرزها به دست آن ها می رسانند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ارگان های دولتی دست به دست هم داده اند تا بتوانند امور مرتبط با زوار اربعین حسینی را تسهیل بخشند.

در این زمینه، دفاتر پستی نیز به منظور رساندن گذرنامه های مانده در پست به دست زوار، در بخش توزیع ۲۴ ساعته فعال هستند. پس از صدور گذرنامه توسط اداره مهاجرت، گذرنامه ها و گذر موقت وارد شبکه پستی می شود و به سرعت در چرخه توزیع قرار می گیرد.

البته علیرغم هم تلاش های صورت گرفته در بخش پست، بخشی از گذرنامه ها که به دلایل مختلف امکان ساماندهی آن ها و ورود آنها به چرخه توزیع میسر نیست نیز در بخش معطله قرار می‌گیرند.

در این بخش هم پست تلاش می کند تکلیف زواری که امکان دریافت گذرنامه را ندارند روشن کند به همین دلیل کارمندان بخش معطله به صورت دو شیفت کاری تا ساعت ۱۰ شب به درخواست های مردم برای دریافت گذرنامه و کارت تردد موقت پاسخ می‌دهند.

در این برهه زمانی همکاری پست و اداره مهاجرت افزایش یافته و طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، با توجه به تعاملی که با ناجا و پلیس گذرنامه صورت گرفته تمهیدات لازم دیده شده تا فرایند توزیع گذرنامه در کنار مرزهای ایران و عراق نیز انجام شود. در این صورت، مراکز و باجه های پستی در مرزها مستقر شده تا توزیع گذرنامه در آن مکان ها انجام شود.

این ها فقط در مورد گذرنامه ها نیست و پست در بخش توزیع برگه های تردد و گذرموقت هم این تدابیر را اندیشیده و این اولین سالی است که زائران عتبات عالیات در ایام اربعین بدون گذرنامه و برگه تردد گذر موقت تا مرزها می توانند سفر کنند و از آنجا مدارک لازم برای عبور از مرز را دریافت کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها