فهرست گران ترین و ارزان ترین اینترنت ها منتشر شد / اینترنت ایران ارزان است؟!

0
1845

کالاسودا_فهرستی از ارزان‌ترین و گران قیمت‌ترین اینترنت های جهان منتشر شد. این فهرست حاوی نام تعدادی از کشورهایی است که در این زمینه فعالیت می کنند.

کاربران اینترنت در سراسر جهان همواره به دنبال قیمت هایی مناسب برای استفاده از سرویس های خود هستند. با این وجود، هزینه اینترنت همیشه یکدست نیست و در برخی کشورها هزینه اینترنت بسیار به صرفه تر است.

اما با این وجود در شرایطی که هزینه اینترنت برای کاربران در سراسر جهان متفاوت است، آسیا و روسیه کمترین و کشورهای جنوب صحرای آفریقا و مناطق خاصی از اقیانوسیه بیش‌ترین هزینه را برای اینترنت می‌پردازند.

اما شاید اگر هزینه های اینترنت در برخی دیگر از کشورها را بخوانید به نظرتان برسد که هزینه اینترنت در ایران چندان هم ناعادلانه نیست.

نگاهی به قیمت ها این حدس را تقویت می کند. با مقایسه قیمت اینترنت برای کاربران در هر کشور، نقشه‌هایی از هر کدام از قاره‌ها به دست آمده است.

این داده‌ها با مقایسه‌ی اطلاعات موسسه تحقیقاتی BDRC و Cable.co.uk به دست آمده که ۳۳۵۱ بسته پهنای باند را در ۱۹۶ کشور از تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۱۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار داده است.

جالب است بدانید در آمریکا، هزینه میانگین سرویس اینترنت ۶۶ دلار در ماه است. این هزینه به مراتب بیشتر از چیزی است که کابران اینترنت در مکزیک (۲۷ دلار) و کانادا (۵۵ دلار) پرداخت می‌کنند.

این آمار در مقایسه با نامیبیا یا بورکینافاسو بد هم نیست، زیرا در این کشور‌ها کاربران برای دسترسی ماهانه به پهنای باند ماهانه ۴۶۴ دلار و ۹۲۴ دلار هزینه می‌کنند.

در واقع، هزینه اینترنت در آمریکا بسیار ارزان‌تر از هزینه‌ای است که ساکنان ۱۱۳ کشور از جمله عربستان سعودی (۸۴ دلار)، اندونزی (۷۲ دلار) و گرینلند (۸۴ دلار) می‌پردازند.

جالب است بدانید، به طور متوسط، اینترنت در آسیا و روسیه کمترین میزان هزینه را دارد، در حالی که دسترسی به اینترنت در کشور‌های جنوب صحرای آفریقا و مناطق خاصی از اقیانوسیه بسیار گران است.

 در عین حال شاید بتوانید ارزان‌ترین اینترنت جهان را در اوکراین و ایران پیدا خواهید کرد. اینترنت یک شبکه جهانی است بنابراین بدون دانستن معنای “شبکه” درک آن سخت خواهد بود.

شبکه (Network) به تعدادی کامپیوتر متصل به هم گفته می‌شود که باهم در ارتباط بوده و قادر به انتقال داده‌ها و اطلاعات هستند. به شخصه با تعریف‌های کتابی راحت نیستم، پس بهتر است با یک دید دیگر به آن نگاه کنیم.

 فرض کنید چندین دوست در یک اتاق نشسته اند که هر یک از این افراد درواقع نشان دهنده “یک کامپیوتر” هستند. در این جمع تمامی افراد با یکدیگر در ارتباط بوده و قادر به حرف زدن و انتقال گفته‌های خود به دیگران هستند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید