فیسبوک قید هوش مصنوعی را زد

0
511

فیسبوک قید هوش مصنوعی را زد|کالاسودا

کالاسودا-پژوهشگران بخش هوش مصنوعی فیس بوک تصمیم گرفته اند یکی از برنامه های این بخش را از دسترس خارج کنند.

فیسبوک را می توان یکی از پولساز ترین شرکت هایی دانست که در حوزه ارتباطات فعالیت می کنند. شاید مارک زوکربرگ و دوستانش هرگز تصورش را هم نمی کردند که شرکت نوپا و تازه تاسیسشان تا این حد مورد اقبال عموم مردم جهان واقع شود و فیس بوک و زیرمجموعه هایش به محبوبیت و شهرت بین المللی واقع شود.

اما هر موفقیتی خالی از مشکل نیست و شرکت های بزرگ و شناخته شده هر چند وقت یکبار با معضلاتی رو به رو می شوند. اکنون به نظر می رسد بخش هوش مصنوعی فیس بوک با یک چالش جدی رو به رو شده است.

پژوهشگران فیسبوک متوجه شده اند، برنامه هوش مصنوعی فیس بوک اختلال هایی در رمز گشایی و کد گذاری دارد. درواقع آنها  متوجه شدند در برنامه مذکور دیگر از زبان انگلیسی برای رد و بدل کردن اطلاعات استفاده نمی شوند و کدهای رد وبدل شده برای انسان ها قابل درک نیست.

این پدیده عجیب موجب شد، کل برنامه هوش مصنوعی مذکور غیرقابل استفاده به نظر رسیده و از چرخه فعالیت های فیس بوک خارج شود. این اتفاق نشان می دهد هشدارهای برخی پژوهشگران و صاحب نظران برجسته دنیای فناوری در مورد خطرات پیشرفت غیر قابل مهار فناوری هوش مصنوعی پربیراه نیست و حقیقت دارد. از جمله این افراد می توان به الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا اشاره کرد که اخیرا گفته بود ؛فناوری هوش مصنوعی می تواند حیات انسان ها در آینده و حتی تمدن بشری را تهدید کند.

این طرز فکر می تواند از دید بسیاری از افراد صحیح باشد. افرادی که تصور می کنند پایان دنیا همان روزی است که روبات ها مهار انسان ها را در دست گرفته و سرنوشت ما به صلاحدید این موجودات وابسته است. نظر شما چیست؟آیا چشم انداز پایان دنیا همینقدر ترسناک است؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها