قاچاق ۳۰۰ میلیون تومانی گوشی تلفن همراه

0
109

گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در یکی از شهرهای ایران کشف شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، تعداد 90 دستگاه گوشی تلفن همراه و سه دستگاه ماینر استخراج‌کننده ارز دیجیتال از آب‌سردکن یک دستگاه اتوبوس مسافربری کشف و به علت اهمیت موضوع، پرونده خارج از نوبت تحت رسیدگی قرار گرفت.

ارزش محموله بیش از سه میلیارد ریال برآورد و به دلیل عدم ارائه مدارک گمرکی معتبر از سوی متهم، قاچاق بودن کالا محرز شد. شعبه مربوطه عامل قاچاق را علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی به میزان 4 میلیارد و 690 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

این در حالی است که آمار قاچاق موبایل پس از اجرایی شدن طرح رجیستری در ایران بسیار کاهش داشته تا جایی که حالا واردات موبایل از گمرک به صورت رسمی رکورد می زند اما در گذشته ۹۰ درصد واردات گوشی تلفن همراه به صورت قاچاق انجام می شد.

در روز ۳۰ تا ۳۵ هزار گوشی قاچاق وارد کشور می‌شود. در واقع قاچاق گوشی یک راه مناسب برای پولشویی به حساب می‌آید. موبایل از جمله کالاهایی به حساب می‌آید که بسیار راحت به کشور قاچاق می‌شود و از نظر قیمت و حجم کمی که دارد به راحتی قاچاق می‌شود.

این گونه کالاها به سلامت و اقتصاد مردم آسیب می‌زنند. انجمن واردات موبایل و تبلت اجرای طرح رجیستری را گامی موثر درخصوص ساماندهی بازار موبایل، تضمین حقوق مصرف کننده و افزایش شفافیت اقتصادی، رونق و اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی می‌داند.

در حال حاضر افرادی زیادی هستند که از به تاخیر افتادن طرح رجیستری سود می‌برند. زمانی که هر روز ۳۰ تا ۳۵ هزار گوشی قاچاق وارد کشور شود و هیچ حقوق و عوارضی هم برای آن پرداخت نشود، بازار موبایل به حوزه بسیار جذابی برای قاچاقچیان تبدیل می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها